7. 5. 2015

Gabrielle Bernátová - Nevyspytateľná mrcha



Ahoj

Dnes vám opäť chcem predstaviť ďalšiu skvelú slovenskú autorku. Tento krát to bude Gabrielle  Bernátová ktorá napísala knihy dedička, nevyspytateľná mrcha a o pár dní jej vide pokračovanie nezastaviteľná mrcha. Ako býva zvykom tak najskôr vám niečo napíšem o spisovateľke, samozrejme že som jej pre vás položila aj pár otázok :)



Gabrielle Bernátová je rodáčka z Trnavy. Má vyštudovanú Strednú zdravotnícku školu. Svoju tvorbu zasvätila práve ženskému publiku avšak určite u nej nenájdete presladené romány. Z jej kníh cítiť prvky drsných praktík podsvetia a problémy rodinných klanov. Čitatelia si prídu na svoje aj špecifickým podaním ľúbostných scénok, ktoré dej okorenia svojou živočíšnou vášňou. Po jej knihách siahajú čoraz častejšie aj čitatelia, ktorí si cenia spisovateľkin dar podať zápletku tak, aby nenudila a mala dynamický spád.
Gabrielle sa stotožňuje s citátom, ktorý sa objavil aj v jej knihe Nezastaviteľná mrcha:
"Rodina je pocit príslušnosti bez akéhokoľvek nároku na honorár."

No a teraz moje otázky :)

Prečo ste začali písať?
Ani neviem, jedného dňa mi napadlo, že keď už mám bujnú fantáziu, tak by som to mohla hodiť na papier a zrazu z toho vznikli knihy. 

Čítala vaša rodina vaše knihy?
Sestry čítali a mama sa na to chystá, keďže popri práci nemá na čítanie čas. 

Aký štýl kníh čítate?
Asi všetko, okrem presladených románov plných lásky a cukríkových slov. Najradšej čítam Robina Cooka, Michaela Palmera, Richarda Castla a samozrejme knihy mojich priateliek Moniky Wurm a Kristíny Ježovičovej. 

Váš obľúbený autor?
Úplne, že úplne? Wau, ani sama neviem. Nehodnotím autorov týmto spôsobom, pretože, každá kniha, ktorú som čítala mi niečo dala. Takže ak to mám zhodnotiť, tak všetci sú moji najobľúbenejší. 

Kniha ku ktorej sa vraciate?
Nemám toľko času, aby som sa k nejakej špecificky vracala

Ste voči svojim kolegom spisovateľom kritická?
Asi áno, to sa treba spýtať ich, ale ja osobne som rada, keď mi skopú text pod čiernu zem, takže neviem, ako to je u nich. Vždy upozorním na nejaké chyby alebo nedostatky, tak ako to robia ony mne, to je taká tá pravá kolegialita a priateľstvo, nie raz sa mi stalo, že mi napísali, čo za blbosť som tam napísala

Sú vaše knihy pre všetky generácie?
Deťom by som ich určite čítať nedala. 

Najšťastnejší deň vo vašej spisovateľskej kariére?
Moje osudové stretnutie s Monikou Wurm (ona vie prečo).

Je nejaký autor ktorého by ste chceli spoznať?
Určite by som sa chcela stretnúť osobne s Jankou Benkovou.

Čo by ste odkázali vašim čitateľom a začínajúcim autorom?
Čitateľom? Všetko dôležité nájdu na mojej stránke. A začínajúcim autorom? Pokora je slovo, ktoré vystihuje všetko. Tiež som bola kedysi taká, že som si myslela aké bestsellery píšem, kým neprišiel tvrdý dopad na zem. Je normálne, že nie každý dokáže napísať dokonalý text na prvý raz. Nechajte svoje texty odstáť mesiac, dva, aby ste zabudli aj na to, čo ste vlastne napísali. Keď budete po sebe ten text čítať, sami zistíte, ktoré veci Vám nedávajú zmysel. V poslednej dobe sa stretávam s namyslenosťou autorov, ako keby boli niečím viac, vyhoďte si z hlavy, že úspech sa buduje na neúspechu druhých. Čím viac priateľov si vytvoríte v autorskom svete, tým viac sa Vám bude dariť.



No a teraz kniha Nevyspytateľná mrcha




Vydavateľstvo: Marenčin TP
Rok vydania: 2014
Počet strán: 256 strán
Väzba: Brožovaná väzba
Obsah:  Podsvetie. Rodiny a klany, ktoré majú rozdelené územia. Ich členovia sú pripravení kedykoľvek vytiahnuť zbraň a zabíjať, ak je v ohrození niekto z ich blízkych. Jedného dňa sa Lein manžel, mafiánsky boss, ocitá vo väzení. Ona zostáva sama na vedenie podniku a udržanie rodiny. Po jeho prepustení Lee zavraždia veľmi blízku osobu. Pomsta je pre ňu jedinou životnou prioritou. Z bezstarostnej mladej ženy sa zo dňa na deň stáva bohyňa pomsty, ktorá je odhodlaná zničiť každého, kto sa pričinil o zničenie jej šťastia. Nikto ani len netuší, kým sa v skutočnosti Lea za tie roky stala, čo všetko obetovala, aby mohla svoje plány uskutočniť. Pred vonkajším svetom sa skrýva za masku cynickej, arogantnej ženy plnej nenávisti a skepticizmu. Vo chvíli, kedy jej zámer začína naberať na obrátkach, cestu jej skríži dievča, ktoré zmení Leino vnímanie sveta a vráti jej nádej na pokojný život. Lenže najprv musí dosiahnuť svoj cieľ. Musí zničiť nepriateľov.

Anotácia: Otvára dvere a pred sebou vidí chlapa, do ktorého sa kedysi zamilovala, no ktorého teraz z celého srdca nenávidí. Ale vyspať sa s ním chce.
Stojí vo dverách a vyzerá božsky. Vôňa jeho kolínskej jej pripadá ako nejaký opiát, ktorý jej nedovoľuje nič iné, než sa mu hodiť okolo krku. Celou svojou mysľou a všetkým sebazaprením sa snaží odpútať od tých pocitov.
„ Aj ma pustíš, alebo tu skysnem do rána?“ utrúsi poznámku, premeriavajúc si jej ešte stále dokonalé hriešne telo. Automaticky si predstavuje, čo všetko s ňou urobí, len čo sa dostane dnu. Najradšej by sa jej zmocnil ihneď, no musí brať ohľad na tenké ľady, ktoré ich držia spolu len tak-tak.

V prvom rade zaujme človeka jednoduchá ale pútavá obálka. Hlavná postava je Lea, ktorá je na prvý pohľad mrcha ktorá sa zaujíma len o seba a svoje dobro. Lenže keď spozná mladú Viktóriu tak ako keby sa v nej ozvalo jej staré ja ktoré sa vždy staralo o blaho svojich blízkych. Autorka v knihe poukazuje že na prvom mieste je rodina, či už pokrvná alebo rokmi nadobudnutá. Ak si niekto začne s jedným členom tak po ňom pôjdu aj ostatný. V dnešnom svete si musí človek vydobyť rešpekt, úctu, postavenie a meno aby dosiahol to čo chce. Lea si to za tie roky vybudovala a snaží sa dosiahnuť tak svoje ciele a tým splniť aj svoje plány. A však všetko má svoje komplikácie. Kniha má zaujímavý dej. Ja som ju prečítala za nejaké cca 3dni. No však koniec knihy by nikto nečakal. Autorka to premyslela tak že sa jednoducho človek teší na pokračovanie, ktoré vyjde o pár dní. Knihu si môžete rezervovať TU. Kniha ma tak nadchla že by som určite prijala aj sfilmovanie. Možno sa ho raz dočkám ;) Ak nemáte radi presladené romány tak určite siahnite po tejto knihe :)
A ak chcete byť informovaní o novinkách tejto skvelej autorky tak dajte lajk na jej FBstránku
Užite si predĺžený víkend ak ste doma :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...