10. 11. 2019

Knižné okienko - Nina Protušová Mira


Ahoj

Dnes Vám po dlhej dobe prinášam opäť knižnú recenziu. Jedná sa o knihu Mira ktorú napísala Nina Protušová. Ak máte v rodine nejakých knihomoľov tak toto je jedna z kníh ktoré ich určite zaujme. No ale viac sa o nej dočítate nižšie.








Nina Protušová - Mira

Vydavateľstvo:  Ikar
Rok vydania: 2019
Počet strán:  320 strán
Jazyk:  slovenský jazyk
Väzba: brožovaná väzba

O knihe: Prežila. Bola to podľa všetkého nebezpečná nehoda za dosť zvláštnych okolností a Mira si z nej nič nepamätá. Vyviazla však takmer bez škrabancov a nezranila nikoho iného - skutočne šťastie v nešťastí. Mala by byť spokojná. Práve sa presťahovala k Táni, svojej bláznivej najlepšej kamarátke, popri práci v kaviarni sa znova začína pripravovať na prijímacie skúšky na vysokú školu a jej milujúci priateľ Peter ju vo všetkom oddane podporuje.  Všetko sa uberá správnym smerom.
Lenže čo sa skutočne odohralo v deň nehody? Mira má pocit, že čosi nesedí, a tak sa na vlastnú päsť púšťa do pátrania. Podporí ju jedine Rado, jej spriaznená duša, a Mira pomaly začína tušiť, že má pred sebou pekelne zamotané klbko lží a temných tajomstiev...

Anotácia: ,,Tentoraz by som skúsila niečo iné," zasmiala som sa. ,,Ale nemyslíš si, že by to všetko dokonale vysvetľovala? Toto mi taja! Mama, Peter, Táňa, všetci! Veď  doktori vraveli, že je neskutočné, že som to prežila. Čo ak som vytvorila nejaký...ja neviem, ochranný štít? Čo ak..."nepokračovala som, sama som netušila, kam tým mierim. Prestala som sa prechádzať po izbe a dopadla som na matrac vedľa Rada. Vzala som si jeden z vankúšov a oprela som si oň bradu, no pohľad som nechala upretý na Rada. Mal tie najzelenšie oči na tejto planéte. Na tej jeho ich má možno každý druhý. A možno všetci vyzerajú rovnako. A postupne prichádzajú na tento svet, aby ho spravili lepším.                                                                                                               
,,Asi iba blúznim. Ty si superhrdina, ty mi povedz."                                                                             
,,Stále? Niežeby mi to nelichotila..."
,,Až kým sa nepriznáš," uškrnula som sa. ,,Ja na to prídem. Aj na to, čo sa okolo mňa deje."
,,Možno je niekedy lepšie nevedieť," povedal.


Od začiatku to bola veľmi pútavo napísaná kniha. Autorka sa vyhrala s dejom aj postavami. Postavy boli veľmi reálne až sem tam nereálne. Žáner je skôr pre young adult ale touto knihou nestratí nič ani staršia generácia.  Keďže Mira prežila autonehodu no vôbec si nepamätala čo sa v ten deň stalo, tak sa to rozhodne zistiť. Keď už si myslíte že prídete na tú záhadu tak príde zvrat ktorý Vás núti čítať ďalej a ďalej kým sa neocitnete na poslednej strane. Veľa veci pochopíte práve až na konci. Pre mňa to bola jedna s oddychových knižiek. No a keďže sa blížia aj Vianoce tak je to zároveň aj jedna z typov na darček. Určite vám odporúčam sa na ňu aspoň v kníhkupectve pozrieť. Ja mám veľmi rada tento druh knižiek. Autorke želám ešte veľa úspešných knižiek :)

No a vám želám krásny vstup do nového týždňa.
Majte sa krásne :) D.

1 komentár:

  1. Někdy je fajn oddychnout si při dobré knížce. Já ráda čtu, jen toho času moc není.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovedaťOdstrániť

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...