11. 10. 2020

Inšpiratívne ženy - Top Decor

 

Ahoj


 


Dnes Vám prinášam prvý článok zo séria Inšpiratívne ženy. V tejto sérii Vám budem prinášať rozhovory so ženami ktoré niečo tvoria, vyrábajú alebo sa snažia svet inšpirovať aspoň ich zmýšľaním na sociálnych sieťach. Ako prvú tu mám pani Janku ktorá stojí za značkou Decor-Art alebo teda Handmade – Top Decor na facebooku. Jej prácu som veľmi dlho obdivovala kým som si objednala svojho prvého vianočného anjelika. Pani Janka sa výrobe venuje od roku 2013, začínala patchwork tvorbou vianočných gúľ, stromčekov a zvončekov. Postupne prešla aj na iné materiály ako ovčie rúno, seno, rôzne dekoračné materiály a rôzne farby. Preto som sa dnes rozhodla vyspovedať práve ju a Vám priblížiť jej prácu.


Ako dlho sa venuje výrobe anjelikov a postavičiek ?
Práci s ovčím rúnom sa venujem približne piaty rok. Prešla som si rôznymi technikami ako sú napríklad patchwork, pletenie z papiere, aranžovanie, vyrábala som aj zajačikov zo sena a až jedného dňa som na internete objavila krásneho anjela. Hneď som si ho zamilovala a snažila som sa získať informácie o výrobe, práci s ovčím rúnom. V tom čase bolo veľmi málo alebo až  žiadne postupy ako vyrobiť anjela z ovčieho rúno. Prišli dni skúšania, vymýšľania a hľadania si vlastného postupu ako vytvoriť niečo krásne a nežné na dotyk. Túto prácu som si proste zamilovala je to môj relax, moja radosť a moja práca  nie je nič krajšie ako milovať svoju prácu, robiť to čo Vás baví a napĺňa. Samozrejme ak by nebolo tak úžasných ľudí ktorí ma posúvajú svojimi komentármi, správami recenziami ďalej  nebola by som ani ja – moji anjeličkovia. Za to všetko im veľmi pekne ďakujem. Je krásne vidieť ako sa moje výrobky páčia a ako robia radosť.  

Čakali ste na začiatku takýto záujem o vaše výrobky ?
Nie. Svojich anjelikov som začala pridávať na internet s malou dušičkou a v hlave mi bežali otázky :
Budú sa páčiť?
Je to dobre vyrobené ?
Aká bude reakcia na anjelika?
...
Ale našťastie všetko dopadlo dobre a anjeličkovia sa páčili.

Neplánujete rozšíriť výrobu?
Ľudská predstavivosť nemá hraníc. Väčšinou vyrábam anjelikov, postavičky podľa želania zákazníka. Zakaždým je anjelik iný, každý má svoj jedinečný cieľ a ja verím tomu že aj dušu. Rozprávať o rozšírení výroby sa v podstate ani nedá, pretože každý jeden anjelik je rozšírená výroba.     

Čo sa vám vyrába najlepšie ? ( anjelik, postavička, veľkosť ... )

Nedá sa povedať, ktorý typ anjelika sa vyrába najlepšie, pretože každého jedného vyrábam s láskou. Snažím sa  do nich vložiť to najlepšie a najkrajšie aby robili radosť ľudom.

Mali ste už nejaký zaujímavý návrh na anjelika a postavičku ?

Nebol to zaujímavý návrh na anjelika, ale bol to najsilnejší anjelik, ktorého som vyrobila. Anjelika som vyrábala pre môjho uja, ktorý nás náhle opustil. Je to anjelik, ktorý ho sprevádza na jeho ceste do neba.     
S akými problémami ste sa stretli pri výrobe ?
Vždy sa nájdu nejaké tie problémy, ale každý jeden ma posúval ďalej. Nebolo to nič vážne. Väčšinou nedostatok materiálu na výrobu, mešká dodávka s materiálom, pošta nestíha dodať balíčky, stratený balík, ktorý sa nájde po 2 týždňoch... V takýchto chvíľach, keď máte pocit že Vám nič nevychádza ako by ste chceli, je skvelé mať pri sebe ľudí, ktorí Vás podporia a podajú Vám pomocnú ruku.
   
Kam najďalej vaše výrobky cestovali ?
Moje výrobky sa najďalej dostali do Ameriky na tú objednávku si do dnes pamätám. Jedna pani – mamka ich objednávala pre svoju dcéru do Ameriky. Moje výrobky sú taktiež  V Rakúsku, Čechách, Taliansku, Nórsku, Anglicku, Holandsku ...
 
Čo vás priviedlo k výrobe ?   

Moja mamka a to len jedinou vetou : „Toto ty nevyrobíš.“ Bol to slamený zajac v Poľsku :D a keďže som jej to chcela dokázať tak som ho vyrobila a odvtedy sa venujem ručnej práci.  Za to som jej dnes veľmi vďačná za túto jednu vetu. Vďaka tejto vete som dnes tam kde som. Ďakujem.

Som rada že som mala možnosť spolupracovať s tak talentovanou ženou. Už mám dokonca zadanú objednávku aj na vianočné darčeky a uvidíme čo bude ďalší rok :) Ja hlavne želám pani Janke milých a verných zákazníkov a aby sa jej darilo.

Majte sa krásne :) D.

2 komentáre:

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...