3. 7. 2022

Julie Caplin - Cukráreň v Paríži

 Ahoj

Keďže tu máme konečne leto tak je tu aj viac času na čítanie. Ja sa snažím hľadať knihy ktoré majú zaujímavý dej no zároveň sú tam veci ktoré ma zaujmú. Ak sledujete dlhšie môj blog tak ste si možno všimli že viac menej čítam knihy s tématikou hygge a snažím sa vyhľadávať aj také autorky. A práve aj taká je dnešná autorka a kniha :)




Julie Caplin - Cukráreň v Paríží

Vydavateľstvo: Grada Slovakia s.r.o.

Rok vydania: 2021

Počet strán: 344 strán

Jazyk: slovenský jazyk

Väzba: brožovaná väzba

O knihe: Nina je mladá a pekná, no v živote trochu stratená. Po tridsiatke ešte stále pracuje ako servírka a veľmi ju to frustruje. Jej veľká rodina je navyše rozhodnutá chrániť ju pred všetkými nástrahami života. Jedného dňa však Nina urobí rázny krok a odíde do Paríža vypomáhať s prípravou cukrárskych kurzov pre začiatočníkov, ktoré vedie starý rodinný priateľ Sebastián. 

Nina si vďaka svojej povahe veľmi rýchlo získa nových priateľov a postupne sa zdokonaľuje aj v pečení tých najlahodnejších zákuskov. Pod jej rukami vznikajú chutné éclairky či lahodné makrónky, rezy mille-feuilles plnené malinami či minitortičky s lieskovými orieškami. Omnoho ťažšie to však má so Sebastiánom, z ktorého sa medzičasom stal večne ufrflaný a arogantný šéfkuchár. Vraví sa však, že láska ide cez žalúdok a na to, aby sa rozhorel plameň veľkej vášne, občas stačí aj malá iskra... Podarí sa ju Nine rozdúchať a nájde v malej parížskej cukrárni to, po čom tak veľmi túži?

Anotácia:  ,,Zdá sa, že naozaj vieš čo robíš," poznamenala Maddie od drezu, kde tajne vylizovala panvicu s karamelovou polevou. ,,Toto je dobrôtka." 

,,Bude ti zle," upozornila ju Nina. ,,Bože, vravím ako moja matka." ,,Pre mňa, za mňa," zaškerila sa Maddie a znovu prešla po panvici prstom. ,,A ja zniem ako môj mladší brat, keď sa mu snažím dohovoriť. Vôbec sa mi necnie po tom, že som stále tá zodpovedná. No aj tak mi všetci šialene chýbajú. Vďaka, že si ma nechala pomáhať." 

Nina sa zasmiala ,,Chceš povedať, že som mala ny výber?" ,,Vlastne nie," odvetila Maddie spokojne. ,,Vyzeráš však nejako inak." 

,,Ako?" spýtala sa Nina a pokrčila nosom, celá sústredená, pretože práve rozotierala vrstvu karamelu na podklad z maslového cesta. Na jeho upečenie si vybrala malé kovové formy, ktoré našla vzadu v kuchyni v zásuvke. Chcela, aby bola torta malá a vyzerala profesionálnejšie.

,,Si rozhodnejšia a sebavedomejšia."

,,Asi preto, lebo viem, čo robím a ako má každá súčasť vyzerať. Doma som robievala niečo podobné. Je to takmer moja prirodzenosť. A tiež tu nie je Sebastián."

,,Aha," poznamenala Maddie.

,,Som z neho nervózna, pretože je profesionál."

,,Tiež som v jeho blízkosti nervózna, pretože vyzerá na zožratie. Pri pohľade na neho je mi na omdletie."

,,Tak to si budeš musieť dávať pozor," povedala Nina s trpkým úsmevom, keď si vybavila včerajšiu konverzáciu pri obede. 

Od tejto autorky som čítala Kaviareň v Kodani. Keďže mám rada knihy, tak si o nich a aj o autoroch veľmi rada vyhľadávam informácie. Na kaviareň boli veľmi pozitívne recenzie, čo sa však nedá povedať o Cukrárni v Paríži. Podľa niektorých je to najslabšia kniha od tejto autorky. Za posledné roky ma veľmi zaujal druh kníh s tématikou hygge, Vianoc a vecí spojených s takým tým teplom domova kde sa môžete schovať pod deku s hrnčekom v ruke a môžete si vychutnať príbeh. No dej tejto knižky sa odohráva v jarnom Paríži. Za seba  nemôžem knihe nič vytknúť. Autorka tam opisuje ako niektoré časti Paríža, tak hlavne cukrárne. Veď o tom aj kniha je. Podľa toho čo som si čítala a zisťovala tak si aj tieto miesta prešla a čerpala aj z kníh. Dokonca bola aj na kurze Ľahkého cukrárstva vďaka čomu sa naučila piecť niektoré zákusky ktoré opisuje v knihe. No ale späť k obsahu. Nina je mladé dievča ktoré sa stále hľadá. Keďže je najmladšia z rodiny tak si všetci myslia že môžu rozhodovať o jej živote, čo sa jej nepáči a preto odíde do Paríža pomáhať Sebastiánovi s cukrárskym kurzom pre začiatočníkov. Nakoľko má priateľskú povahu tak si rýchlo nájde pár dobrých kamarátov vďaka čomu sa začne jej dobrodružstvo. Keď si myslí že všetko je už na správnej ceste, na povrch vypláva minulosť ktorá je spojená práve so Sebastiánom. Kniha je romantického zamerania tak si môžete domyslieť ako to dopadne, ale to vás určite neodradí od čítania. Dej je prepracovaný a pri čítaní dostanete chuť na všetky tie sladké dobroty ktoré autorka opisuje. Jej knihy nemajú pokračovanie, každá má svoj príbeh ale určite vám odporúčam najskôr prečítať cukráreň v Paríži a až potom pláž v Chorvátsku ktorú mám momentálne rozčítanú, takže sa môžete tešiť na ďalšiu recenziu. Ja som túto knihu zvládla prečítať naozaj za chvíľu takže to vypovedá o príbehu samotnom. Okrem teda cukrárne a kaviarni mám aj pláž v Chorvátsku a Hotelík na Islande (túto knihu mám v českom jazyku, čo mi ale nevadí). Ešte by som rada doplnila informáciu že v jednom rozhovore pre české média autorka spomenula že jedna z jej kníh sa bude odohrávať práve v Prahe. Takže sa máme na čo tešiť. :)

Užite si krásny deň aj v sprievode dobrej knihy :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...