3. 8. 2019

Krásy Slovenska a Čiech –Čejkovice Sonnentor

Ahoj

Po dlhej dobe sa Vám hlásim s týmto formátom článku. Na začiatku júla som mala aj s J 2 týždne dovolenky, tak sme sa zbalili a na 3 dni sme odišli do ČR. Prešli sme približne 700 km na aute, navštívili sme 5 miest a spali sme v 2 auto kempoch. No a dnes vám napíšem o prvom mieste.





Prvá zástavka bola v Sonnentore. Kto ma sleduje už dlhšie vie že so sonnentorom spolupracujem už asi 2 roky a aj mimo spoluprác si nakupujem ich čaje a korenie. Sonnentor sa nachádza v Čejkovicích čo je asi od Topoľčian 147 km a teda cca 2 a pól hodiny cesty autom. Hneď po vystúpení z auta ma „ovalila“ úžasná vôňa pri ktorej si človek povie že je doma ;). Na recepcii som nahlásila svoje meno a po chvíli sa nás ujala Natália (ktorú týmto srdečne ozdravuje) s ktorou som cez mail komunikovala. Cez obchodík nás previedla do kaviarne a dohodla nám prehliadku. Kým sme čakali v kaviarni objednali sme si citrónovú a levanduľovú malinovku a kávu ku ktorej bol malý keksík.






Samozrejme si môžete dať aj čaj, koláč alebo teraz aj zmrzlinu. Kaviareň je veľmi vkusne zariadená a kreslá sú veľmi pohodlné. Z kaviarne môžete prejsť na terasu, kde si môžete posedieť.




Po chvíli sme sa presunuli do premietacej sály kde nám bol pustení krátky film o zakladateľovi Johnovi Gutmannovi ktorý dostal nápad v roku 1988 v Rakúsku. Bol nezamestnaní no chcel však zostať pracovať a žiť vo svojej rodnej dedine v dobe keď bolo moderné sťahovať sa do mesta. Od začiatku bol zástancom ekologického poľnohospodárstva. Gutmann veril, že najlepšia cesta pre zdravý život, životné prostredie a budúcnosť je cesta ekologického poľnohospodárstva. Vo svojich 23 rokoch začal obchádzať miestne trhy a ponúkal balené bylinky, čaje a korenie od miestnych farmárov. Vedľa kvalitných bioproduktov mu ku skutočnému prelomu pomohli jeho prvé finančne dostupné „ochranné známky“ staré sedliacke kožené nohavice, ktoré dostal od svojho otca  a okrúhle červené okuliare. Od druhých sa líšil tým že predával produkty s príbehom od ľudí ktorý ich vypestovali.

Začiatkom 90 rokov keď bol Sonnentor v Rakúsku malá firma s 3 zamestnancami sa stretávajú John Guttmann a Tomáš Mitáček na jednej konferencii o ekologickom poľnohospodárstve. V roku 1992 spolu založili na južnej Morave český Sonnentor.

Mne osobne sa veľmi páči myšlienka že „ Nemôžeš zmeniť celý svet, ale môžeme zmeniť to, kde žijeme“.

Postupne sme sa presunuli do výroby. Najskôr sme prešli cez úvodnú miestnosť odkiaľ vedie cesta do skladov, kde sú uskladnené byliny vo veľkých papierových vreciach na ktorých sú štítky kde je  aká bylina, kam pôjde, dátum a myslím si že aj od koho je. Tam až taká silná vôňa nebola.



Prechádzali sme okolo tabule kde bolo presne ukázané ako také bezodpadové spracovanie funguje. Presne pri tomto je vidieť je si sonnentor zakladá hlavne na tom aby okrem brania bylín od miestnych poľnohospodárov, vytvárali aj čo najmenej odpadu a tým zaťažovali našu planétu.







Postupne sme prechádzali cez výrobu a videli veľa zaujímavých veci. Hlavne majú skoro všade plagáty, fotky a informácie. Majú  tu trebárs tabuľu s rekonštrukciou starej sýpky kďe začínali, českú mapu s fotkami a miestami odkiaľ sú biofarmári s ktorými spolupracujú,.




Na samí koniec sme sa presunuli do baliacej častí. Kde nám bolo ukázané ako balia čaje a korenie, do akého materiálu a vlastne aj akými strojmi niektoré produkty.






Po celej prehliadke som bola ešte v obchodíku a verte mi že keby môžem tak si odnesiem z obchodíku všetko. Zobrala som si pár vecí plus niečo som dostala od sonnentoru.




To vám ale ukážem v ďalšom článku. Verte mi ak pôjdete na Moravu určite sa tam zastavte. Už len pre tú čarovnú atmosféru. Ja osobne som tam nechala časť srdca a dúfam že sa tam ešte vrátim.

Majte sa krásne :) D.

6 komentárov:

  1. Tak tohle je úžasný článek! :) Vůbec jsem netušila, že Sonnentor má nějaké takovéto svoje místečku i s kavárnou a obchůdkem :) Kdybych se někdy u Čejkovic ocitla, určitě bych si návštěvu nenechala ujít :) Zrovna nedávno jsem od kamarádky dostala k narozeninám čaj právě od Sonnetoru s názvem Narozeninový čaj - je naprosto vynikající ♥

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ten som dostala aj ja na narodeniny :) je to tam úžasné :) určite odporúčam to tam navštíviť :)

      Odstrániť
  2. Budu muset od této značky konečně něco vyzkoušet. Čaje mám ráda a koření doma taky používáme. Byla to krásná mezi zastávka. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Sonnentor je skvělá značka! Plánuji hlavně jejich koření do kávy, si pořídit :)

    OdpovedaťOdstrániť

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...