20. 5. 2020

Knižné okienko - Clara Christensen Hygge a polibky



Ahoj

Dnes tu mám po dlhej dobe opäť knižnú recenziu. Tento krát sa jedná o knihu Hygge a polibky ktorú napísala Clara Christensen. Mám veľmi rada knihy s tématikou hygge pretože celkovo sa mi tento škandinávsky štýl života páči. No ale dosť bolo viac sa dočítate nižšie.



Clara Christensen – Hygge a polibky

Vydavateľstvo: Jota
Rok vydania: 2018
Počet strán: 312 strán
Jazyk: Čeština
Väzba: viazaná, pevná

O knihe: Dvadsaťšesť ročná Bo bola vždy starostlivá a opatrná. Aj cez to sa v práci dočkala výpovede pre nadbytočnosť, a životné plány sa jej teraz začínajú rúcať ako domček z kariet. Bo horúčkovito zháňa nové zamestnanie, ale kamarátka Kirsten ju presvedčí, aby spolu odišli na dovolenku, na chatu jej matky v najsevernejšom cípe Severného Jutska. Bo bez mučenia prizná, že o tomto dánskom kraji nikdy nepočula. Pár ďalších kliknutí a už nie je cesty späť. Život Bo začne naberať úplne nový smer.

Anotácia: „Jaké tam bude počasí?“ zajíma se Bo, zatímco hledá na webové stránce aerolinek letenky. „Mizerné,“ odvětí Kirsten věcně. „Londýn je proti Skagenu středomořské letovisko. A teď v listopadu je tam patnáct hodin denně tma. Ale do Dínska se přece nikdo nejedzí opalovat. Potřebuješ změnit prostředí, oprášit ze sebe pavučiny. A veř mi, ve Skagenu to bude hračka. V tom domě je útulno, i když se venku nedá vydržet, a kromě toho nikdy nevíš, koho dalšího tam můžeš poznat.“

Ja osobne mám veľmi rada knihy pri ktorých si môžem oddýchnuť. No a práve táto kniha bola taká. Žiadne náročné čítanie no aj tak bol dej a obsah akoby z časti bežného života. Príbeh sa odohráva v Londýne za jesenného a zimného počasia. Bo je jednoduché dievča ktoré sa odsťahovalo od rodičov aby začalo v Londýne nový život. Našla si bývanie spolu s Kirsten ktorá je jej kamarátka z univerzity a prácu v Aspect Solutions čo je firma špecializujúca sa na účtovné software. V práci stretla nového kolegu Bena s ktorým si padla do oka. Keď si Bo myslí že už bude všetko len a lepšie tak príde výpoveď v práci ktorá je odôvodnená nadbytočnosťou. Tu nastáva zlom a Bo nevie čo má robiť. Práve vtedy jej navrhne Kirsten aby odišli do Dánska na dovolenku. Jej mama tam totiž má chatu ktorú prenajíma dovolenkárom. Pár dní pred odletom však Kirsten musí odcestovať súrne za rodičmi tak Bo pôjde sama s tým že Kirsten po pár dňoch za ňou príde. Po príchode na chatu stretáva ďalších dvoch ľudí. Ženu Florence a muža Simon. Po pár dňoch na chatu prichádza Emil ktorý trojici ukáže pravé dánske hygge. Štvorica spolu prežije pár zaujímavých dní. No po pár dňoch Emil odchádza preč a za Bo príde aspoň na pár dní Kirsten. Po návrate do Londýna sa obom dievčatám ich byt zdá byť škaredý, tak sa Bo rozhodne keďže je nezamestnaná to tam aspoň upratať a zútulniť. Veľmi jej chata a nový priatelia chýbajú. Bo po pár dňoch však odchádza na sviatku ku rodičom kde oznámi veľkú novinu vďaka ktorej chce zmeniť svoj život. Zo začiatku nie sú moc rodičia nadšení no ku koncu ju už podporujú. Bo vďaka hygge objaví zmysel život, skvelých priateľov a aj lásku. Ako som písala vyššie kniha je super na večeri a ak ste milovníkom hygge ako ja tak vás určite poteší a pohladí na duši. Ja osobne mám rada všetky ročné obdobia no pre mňa je ideálny jesenný alebo zimný večer, keď si môžem zapáliť sviečku, spraviť teplý čaj, hodiť cez seba deku a čítať si.

Túto knihu nájdete aj na megaknihách vďaka ktorým som ju dostala aj ja na recenziu.
Dúfam že si tieto pekné slnečné dni užívate a chytáte ten potrebný vitamín D ktorý je najlepší proti vírusom.
Majte sa krásne :) D.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...