26. 2. 2015

Rozhovor s Jankou Šulkovou



Ahoj

Opäť som pre vás vyspovedala ďalšiu slovenskú autorku a to Janku Šulkovú ktorá napísala knihu Dievča s maskou. Jedná sa o mladú 22 ročnú začínajúcu spisovateľku. Ako sa mi dostala do rúk kniha Dievča s maskou tak som ju v priebehu pár dní prečítala. 


Prečo ste začali písať? 
Písať som začala, pretože som potrebovala uniknúť od práce, robiť niečo kreatívne, tvoriť niečo svoje. Veľa som čítala a zároveň som mala v hlave veľa nápadov na vlastné projekty, tak som si povedala, že to skúsim a začala písať. Ani som nedúfala, že raz moje príbehy budú vydané aj knižne, no o to som šťastnejšia, že sa to podarilo a ja môžem robiť niečo, čo milujem a prinášať tým potešenie aj iným.

Čítala vaša rodina vašu knihu?
Áno, čítali. Hlavne moja teta číta každý môj rukopis, čím ma veľmi podporuje. 

Aký štýl kníh čítate? 
Čítam takmer všetko, čo sa mi dostane do rúk alebo čo si sama vyberiem. Najradšej mám knihy pre mladých dospelých, fantasy žáner, dystópiu, ale aj ženské romány a životopisné. 

 Váš obľúbený autor?
Tých je viac. Zo slovenských autorov mám najradšej Mirku Varáčkovú, Vitu Jamborovú, Janu Benkovú, Martinu Monošovú a mnoho ďalších. Z tých zahraničných je to Paulo Coelho, John Green či Veronica Roth.

Kniha ku ktorej sa vraciate?
Je ich viac, no najčastejšie k Na vine sú hviezdy, Jedenásť minút, Tri kroky do pekla. Mám veľmi rada knihy, v ktorých nájdem nie len úchvatný príbeh, ale aj mnoho skvelých myšlienok a tieto knihy také jednoznačne sú. 

Ste voči svojim kolegom spisovateľom kritická?
Keďže píšem recenzie istá miera kritiky tam určite je, no skôr sa snažím na knihách hľadať a vyzdvihovať to dobré a zachovávať si objektivitu, keďže nepíšem pre svoj osobný blog, kde by som presadzovala svoje názory. Snažím sa knihu zhodnotiť tak, aby čitateľ vedel o čom je a či je pre neho vhodná. To čo sa páči/nepáči mne sa môže páčiť/nepáčiť niekomu inému. Samozrejme, vyjadrím aj svoj názor, čo by som možno ja urobila inak, no to je veľmi subjektívne. Každý autor píše tak, ako to cíti a keďže som sama autorka, viem aké to je, a preto je moja kritika len do určitej miery. Je iné byť len recenzentom a iné byť zároveň autorom. Vtedy sa začnete na knihy pozerať inak. Verte mi. :)

Je vaša kniha pre všetky generácie?
Moja kniha je určená hlavne pre mladé dievčatá, no môžu si ju prečítať všetci. Mám ohlasy aj od dospelých čitateľov, ktorí si knihu prečítali a nevadilo im, že je určená primárne pre tínedžerky. 

Najšťastnejší deň vo vašej spisovateľskej kariére?
Tým dňom bol určite deň vydania mojej prvej knihy. Taký pocit zažijete len raz za život, keďže len prvá kniha je prvá. Je to neopísateľné, držať v ruke niečo, čo som sama vytvorila. No každý deň, kedy mi čitateľ vyjadrí názor na moju knihu, napíše správu či recenziu na internete a podelí sa so mnou o svoje dojmy z knihy, je veľmi šťastným dňom v mojej spisovateľskej kariére. 

 Je nejaký autor ktorého by ste chceli spoznať?
Poznám veľa skvelých slovenských autorov, ktorí sú nie len úžasní spisovatelia, ale aj ľudia a určite by som rada spoznala aj nejakého zahraničného autora. Keby si mám vybrať, myslím, že by to bol Paulo Coelho, pretože by som veľmi rada zistila, čo všetko má tento človek v hlave a aký vlastne v skutočnosti je. 

Čo by ste odkázali vašim čitateľom a začínajúcim autorom?
Mojim čitateľom chcem v prvom rade poďakovať za ohlasy a úžasnú podporu. Čítajte veľa, a hlavne čítajte to, čo sa vám naozaj páči. A začínajúcim autorom môžem odkázať len jedno: Píšte veľa, píšte to, čo chcete a dajte to vždy prečítať niekomu, o kom viete, že vám povie úprimný názor, čím vás posunie ďalej. A nikdy to nevzdávajte, pokiaľ vás to naozaj napĺňa! 



Kniha Dievča s maskou

Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Motýľ
Väzba: Pevná väzba
Počet strán: 224 strán

Obsah:
„Život tínedžerov je ťažký... Pohybujeme sa v krutej spoločnosti, donekonečna riešime vzťahy s opačným pohlavím, rodinou, priateľmi. To všetko nás zaťažuje a zraňuje naše srdcia. Navyše nám hormóny zatemňujú mozog, plieskajú nás o steny a nútia robiť nezmyselné veci, ako napríklad skúšať fajčiť marihuanu. Celý náš život je ako Rubikova kocka. Snažíme sa ju zložiť, neustále otáčame jej strany a nútime jednotlivé farby do seba zapadnúť, no nedarí sa nám... Ani jeden deň nie je bez problému... Volám sa Mima a môj život je dokonalý iba navonok. Mám všetko, po čom môže dievča v mojom veku túžiť. Okrem seba. Denne nastavujem svetu tvár, ktorá mi nepatrí, a to len preto, aby som zapadla a bola obľúbená. No na druhú stranu sa už vrátiť nechcem. Veď byť outsider je v porovnaní so životom princeznej Mimi niečo hrôzostrašné!“

Dievča s maskou je príbeh mladého dievčaťa o spoznaní samej seba. O tom, že maska, ktorú Mima nosí, ju zabíja, a že odraz, ktorý každé ráno vidí v zrkadle, nie je jej. Do jej života nečakane vstúpi on. Štipendista, na ktorého má zakázané sa čo i len pozrieť, nieto sa doňho ešte zamilovať!






Knihu som prečítala za dva dni. Je veľmi pútavo napísaná. Presne vystihuje dnešnú dobu, teenagerov a ich „hlavné“ problémy. Koniec som ale nečakala. Určite vám ju odporúčam prečítať a trošku sa nad ňou zamyslieť. Síce som už „dospelá“ ale rada sa vraciam k takýmto knihám. Ak ste ju čítali tak budem rada za vaše názory. A ak nie tak vám ju odporúčam, určite ju zoženiete v každom kníhkupectve ;) 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...