17. 1. 2016

Recenzia: Monika Wurm - Rockové tango

Vítam vás u svojho ďalšieho článku.

Dnes to bude ďalšia recenzia a to konkrétne na knihu od Moniky Wurm Rockové tango. Za knihu sa chcem poďakovať kníhkupectvu megaknihy.cz

Ak čítate tak veľa kníh ako ja tak vám určite neušlo že Rockové tango je vlastne v poslednej dobe jedna z najvyhľadávanejších kníh slovenských autorov. Prečítala som si strašne veľa recenzii na ňu a všetky boli len kladné a nie je sa ani čomu čudovať. Ja osobne vlastním všetky 4 Monikine knihy. Zatiaľ som prečítala len dve a teraz mám prečítanú tretiu ale môžete sa tešiť na recenzie. Po krátkom úvode sa môžeme pustiť do recenzie ;)

Rockové tango
Vydavateľstvo: Brána
Rok vydania: 2015
Počet strán: 432 strán
Väzba: pevná s prebalom väzba
Obsah:  Niekedy sa práve zo splneného sna môže vykľuť tá najhoršia nočná mora. O tom sa musela na vlastnej koži presvedčiť aj Sunshine Lawsonová, keď sa jej po rokoch podarilo stretnúť s jej zbožňovaným idolom. Lenže sukničkár Damien Shane nie je iba populárny rocker, ale aj bezcharakterný ničomník, ktorý nemá rešpekt pred ničím a nikým. Kto by si teraz myslel, že stretnutie hrdzavovlasej Sunshine a trúfalého speváka Damiena bude končiť láskou na prvý pohľad, je na veľkom omyle. Práve naopak, nenávisť, sklamanie a vytriezvenie do reality sú pocity, ktoré si zdravotná sestra a bývala profesionálna tanečnica zo stretnutia odnáša. Ľudia sa v živote vidia vždy dvakrát. Inak to nebude ani v tejto knihe. Pripravte si vreckovky lebo tento príbeh vám zlomí srdce.

Anotácia: „Zaručujem ti, že ťa už nikdy neprivediem do takej nepríjemnej situácie, ako som to urobila včera, len mi, prosím, pomôž. Tento jediný raz,“ prosíkala som so slzami na krajíčku.
    Damien mi promptne odpovedal: „Lawsonová, ty si myslíš, že sem môžeš iba tak prísť a ospravedlniť sa? Myslíš si, že to tvoje prosíkanie stačí? Pripomeniem ti, že výpoveď si podala ty! Nemáš právo ma o niečo prosiť. A aj keby som ťa prijal späť, myslíš si, že ti budem platiť desať mesačne? Nebuď naivná. Karta sa zvrtla. Nikto nie je nenahraditeľný a ty tiež nie, drahá!“
    Damien mal pravdu. Necítila som sa však vôbec trápne. Vedela som dopredu, že mi nepomôže. Aspoň som to skúsila. Inak by som si celý život vyčítala, že som sa o to aspoň nepokúsila. Dala som sa pomaly na pokorný ústup.
    „Chápem, Damien, viem, že máš pravdu a právo hnevať sa. Mojich päť minút vypršalo. Ďakujem za tvoj čas a za to, že si ma aspoň vypočul. Zbohom.“
    Otočila som sa, no vo chvíli, ako som stlačila kľučku, ešte raz prehovoril: „Kam ideš? Ešte som nedohovoril. Nepovedal som, že ti nepomôžem! Zatiaľ som povedal iba to, čo som si myslel, ale neposlal som ťa preč.“
    Prekvapene som otočila hlavu a čakala na jeho ďalšie slová.
    „Budeme hrať férovú hru, Lawsonová. Niečo za niečo. Pomôžem ti, peniaze dostaneš ešte dnes a koľko len chceš, ale mám tri požiadavky...“
    „A ako znejú tvoje požiadavky, Damien?“ ustráchane som sa na neho pozrela, i keď mi bolo jasné, že si strach sršiaci z mojich očí nemohol prečítať. Sťažka som prehltla, pretože som sa bála jeho odpovedí, ktoré som už tušila.
    Damien sa posadil na kraj postele, neodvážila som sa k nemu pohnúť, až kým ma o to sám nepožiadal. Pomalými krokmi som sa blížila k jeho honosnej posteli. Ponúkol mi svoju dlaň, čakal, kým sa jej dotknem. Skôr nezačal hovoriť. Chvela som sa. Bola som si istá, že cítil moju neistotu, keď som mu podala strachom skrehnutú ruku. Udržiavala som si od neho bezpečnú vzdialenosť. Bola som pripravená aj na možnosť, že ma možno bude chcieť opäť stiahnuť do postele tak ako včera. Vzpierala som sa, keď si ma pritiahol bližšie k sebe.
    Vzdialenosť medzi ním a mnou predstavoval len jediný krok. Cítila som z neho vyžarovať teplo, ktoré ma svojou silou spaľovalo akoby som stála pred otvoreným ohňom.
    „Moje tri požiadavky sú jednoduché,“ prehovoril konečne. Keď ma pobozkal na ruku, srdce sa mi pustilo do divého cvalu. Svojím horúcim dychom sa ju snažil zohriať.
    „Prvé želanie je, že sa ku mne presťahuješ. Bezodkladne, to znamená ešte dnes. Preplatím ti všetky náklady, ktoré sú spojené so sťahovaním. Súhlasíš?“
    Od radosti by som bola najradšej tancovala. Toto želanie nebolo len jeho prianím, ale aj mojím požehnaním, pretože od náhlej smrti pani Keeleyovej sa všetko zmenilo. Vďaka Damienovi sme Joy a ja mohli mať opäť strechu nad hlavou.
    „Samozrejme, Damien, rozumela som. Ešte dnes sa zbalím a prídem.
    Aké je tvoje nasledujúce prianie?“
    Damien sa spokojne usmial. Jeho úsmev v sebe ukrýval niečo živočíšne.
    Práve to som na ňom kedysi tak milovala.
    „Po druhé, naučíš ma tancovať, Lawsonová. Chcem, aby si ma naučila tango. Rozumieš?“
    Po tejto požiadavke som sa zachvela. Bola som rada, že chcel len toto.
    „Pochopila som. Nič jednoduchšie ako splnenie tohto želania neexistuje. Sľubujem ti, že budeš ovládať tango ako profesionál. Prejdime k tvojmu poslednému želaniu,“ povzbudila som ho. Dýchanie sa mi podstatne zrýchlilo. Bála som sa toho najhoršieho.
    Damien premýšľal ako mi svoju poslednú požiadavku oznámi. „Moje tretie želanie je trochu iné než boli tie predchádzajúce.“Hrozivo stíchol a mne sa rozochveli kolená.
    „Nebudem zbytočne chodiť okolo horúcej kaše a prejdem rovno k veci, Sunshine. Chcem, aby...

Trvalo mi pomaly 3 týždne kým som sa odhodlala napísať recenziu na túto knihu. A vlastne ani dnes nemám na jej opis tie správne slová. Začnem teda pekne od začiatku. Obálka je skvelá. Od začiatku je dej zaujímavý a pútaví.  Monika si dala opäť so svojou knižkou veľa práce. Tento príbeh si zamilujete a nebudete chcieť aby sa skončil. V románe je živý opis osôb a miest. Hltala som slovo po slove, vžívala sa s dejom. Sunshine je jedna veľmi milá a nadaná sestrička ktorá to nemá žiaľ na ružiach ustlané. Zamilovala sa totiž do arogantného a známeho speváka Damiena. Na ich prvé stretnutie si Damien ani nepamätá. Je arogantný voči svojim fanúšikom vďaka ktorý je tam kde je. Keď však Sunshine vyhrá lístky na koncert skupiny Inflamed Angels kde je Damien spevák dúfa v to že sa s Damienom porozpráva, získa autogram a podpísane cd. Hneď od začiatku nastávajú problémy či sa Sunshine na koncert a po koncertne meet&grate dostane, keďže jej život v práci strpčuje hlavná sestra. Tu však prichádza Vivien. Je to jej najlepšia kamarátka, človek na ktorého sa môže vždy spoľahnúť a aj v tejto situácii ju zachráni. Má však iný názor na Damiena a skrýva tajomstvo o ktorom sa Sunshine neskôr dozvie. Keď konečne dorazí na koncert je celá šťastná že sa jej konečne splní sen a možno sa do nej Damien „zahľadí“. Opak je však pravdou po koncerte prichádza veľké sklamanie, vytriezvenie do reality. Sunshine sa síce podarí dostať podpis aj podpísane cd no Damien jej dá dar na ktorý nikdy nezabudne a verte nie je to nič príjemne. Keď už sa Sunshine ako tak dostáva s tej hrôzy ktorá sa medzi ňou a Damienom stala prichádza ďalšia rana. Stáva sa Damienovou osobnou zdravotnou sestrou v domácnosti. Damien je zronení s celého života a začína chápať že za všetko čo sa mu stalo si môže sám. Pri Sunshine si uvedomuje že už nechce žiť svoj predchádzajúci život a začína sa meniť.  Nakoľko Damien Sunshine nespoznal tak bola rozhodnutá svoju minulosť nechať plávať. Ako to však býva človek mieni a osud mení. Prichádzajú ďalšie údery od života a obom sa zrazu rúca svet. Kto čaká šťastní happy end je na veľkom omyle. Pri závere knihy som plakala ako malé dieťa ktorému vezmú obľúbenú hračku. Práve pri týchto typoch knihách si človek dokáže uvedomiť že si treba vážiť všetko čo má a hlavne žiť naplno. Na knihe sa mi páči že Monika do deja zakomponovala aj 3 moje obľúbené skladby a to Slipknot – Snuff, Aerosmith – I dont wanna miss a thingGuns& Roses – This I love. Milujem Monikine knihy a dúfam a želám si raz túto skvelú spisovateľku spoznať aj osobne. A vlastne je to jeden z mojich snov J Tak sa mi hádam splní.

Užite si dnešnú nedeľu a želám vám krásny vstup do nového týždňa.