5. 7. 2016

Recenzia a rozhovor : Mirka Manáková - Araba nemiluj

Ahoj


Dnešní článok bude rozhovor s Mirkou Manákovou a recenzia na jej prvotinu Nemiluje araba. Kniha je ako stvorená na oddych ku poobednej kávičke. Ak máte radi romány v ktorých sa dozviete aj o inej kultúre tak Vám určite odporúčam tento román. 




Niečo o Mirke: Bardejovčanka Mirka Manáková /31/ vyštudovala združenú strednú školu v odbore obchod a podnikanie, ale tvrdí, že to bol omyl. Vždy ju to viac ťahalo k literatúre ako k ekonomike a zostalo jej to dodnes. Dlho prispievala príbehmi do rôznych časopisov, až kým sa neodhodlala splniť si sen a napísať knihu. Román Araba nemiluj je jej debut. Čitatelia sa ešte tento rok môžu tešiť na ďalšie tituly. Mirka miluje svoju rodinu, čokoládu a knihy. Písanie je pre ňu droga.


Prečo si začala písať?
Písanie bolo mojou záľubou už od základnej školy. Začala som písať v dvanástich rokoch, vtedy ešte perom, vymýšľala som príbehy a veľmi ma to bavilo.

Čítal niekto z tvojej rodiny alebo známych tvoju knihu? Aký mali na ňu názor?
Áno, samozrejme J Knihu čítali známi aj neznámi čitatelia a s počiatku som sa obávala, ako ľudia moju prvotinu príjmu. Ale teraz viem, že moje obavy neboli na mieste.

Aký štýl kníh najradšej čítaš?
Čítam z každého rožka troška. Imponujú mi klasické ženské romány, ale aj detektívky, či horory. Nezameriavam sa výhradne na jeden štýl kníh, čítam všetko, čo je dobré a pútavé, no v knihe musí byť aspoň trochu napätia, nesmiem sa nudiť.

Tvoj obľúbený autor?
Všetci autori sú moji obľúbení J Nie vážne, to je ťažko rozhodnúť, ktorý je ten naj, lebo z každej knihy si niečo odnesiem.

Kniha ku ktorej sa rada vraciaš?
Je ich naozaj veľa. Možno by trvalo aj hodinu, kým by som všetky vymenovala...

Si voči svojim kolegom (autorom) kritická?
Áno, úprimne vyjadrím svoj názor, čo si o ktorej knihe myslím, lenže mne sa páčia takmer všetky knihy, takže moja kritika je skôr pozitívna. Každý autor vkladá do svojho diela kus svojej duše a to, čo sa nepáči jednému, sa páči druhému.

Najšťastnejší deň vo tvojej spisovateľskej kariére?
Na ten deň nikdy nezabudnem.  Bolo to vtedy, keď mi prišiel email od vydavateľstva, že majú záujem vydať môj román. V žilách sa mi rozlievali emócie, radosť, smiech a slzy zároveň. Splnil sa mi celoživotný sen, aj vďaka Bohu. Prosila som a dostala J

Je nejaký autor ktorého by si chcela spoznať osobne?
Áno, určite. Je ich dosť.
Čo ťa doviedlo k tomu aby si napísala takýto žáner knihy?
Priťahuje ma exotika. Vždy som sa rada zaujímala o iné kultúry, a tak nápad prišiel akosi sám od seba, spontánne.

Čo by si odkázala začínajúcim autorom a tvojim čitateľom?
Tí, čo chcete napísať knihu – nevzdávajte sa! Píšte, píšte a píšte. Choďte si za svojim cieľom, i keď to môže byť spočiatku náročné. Ale potom príde sladká odmena, v podobe knihy, vášho splneného sna.  Milí čitatelia, ďakujem vám za podporu. Každé vaše milé slovo ma posúva ďalej, každá vaša pozitívna reakcia na moju knihu ma robí šťastnou. Ďakujem!!!


Araba nemiluj

Vydavateľstvo: MARENČIN PT
Rok vydania: 2016
Počet strán: 256 strán
Väzba: Brožovaná väzba

O knihe: Príbeh plní napätia, lásky a zrady. Osemnásť ročnú Ninu predá jej vlastná sestra do otroctva prostitúcie. Odmieta sa však podriadiť a búri sa proti spôsobu života, do ktorého ju nútia.  Jedného dňa jej arab Mustafa, jeden z najbohatších ľudí Saudskej Arábie, ponúkne manželstvo. To však u nej neprichádza do úvahy a preto sa rozhodne ujsť. Keď sa jej napokon podarí zorganizovať útek, je bez peňazí a strechy nad hlavou. Zničená životom sa brodí ulicami, až jedného dňa stretne Dávida, ktorý jej pomôže znova sa postaviť na nohy. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že sa príbeh končí, ale v skutočnosti sa iba začína. Minulosť ju dobieha a pomsta je blízko. Práve minulosť zmení jej život od základov. Ako to teda dopadne? Nájde Nina svoje šťastie po Dávidovom boku, alebo jej osud pripraví ešte nejedno prekvapenie?

Ak hľadáte knihu ktorú si môžete prečítať na letnej dovolenke a chcete sa nechať vtiahnuť do príbehu, tak toto je práve jedna z takých kníh. Ako náhle ju začnete čítať tak nemôžete prestať. Už od začiatku zistíte že kniha je veľmi napínavá a dej je skvelo vystihnutí. Dozviete sa ako sa Nina k práci ktorú musí robiť dostala a že nie je vždy rodina na vašej strane. V polovici knihy sa už ako tak Nine začne dariť a keď si myslíte že bude dej pokračovať už len ako pekná rozprávka tak sa mýlite. Mirka napísala knihu tak že nemáte šancu vedieť ako skončí takže vás núti ju čítať až do konca. Určite vám ju môžem vrelo odporučiť. Na letné čítanie ako stvorená. A týmto sa chcem aj Mirke poďakovať za rozhovor a knihu k recenzii a s vami sa lúčim.

Krásny deň J

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...