1. 3. 2017

Botanic.cz


Ahoj


Vítam Vás pri dnešnom článku. Začiatkom februára ma oslovili zo stránky botanic kde predávajú sypané čaje či by som nechcela ochutnať nejaký produkt z ich stránky. Na stránke sa zaoberajú predajom bylín, bylinných čajov, orechov a doplnkami do jedla ako chia semienka a podobne. Keďže som milovníkom čajov tak som kývla. Výber som nechala na nich pretože ja si neviem nikdy vybrať. Veľa krát sa mi už stalo že ma priateľ musel popoháňať od regálov lebo som pri tom stála minimálne 10min. No ale k veci, na ochutnávku mi teda poslali „ai lao mountain“ jar 2016 a fitness čaj s 10% guarany. No a dnes Vám o nich napíšem.






V čínskej provincii Yunnan, ktorá je známa pre pestovanie veľa čajov a bylín, je oblasť Simao. Táto oblasť je položená v nadmorskej výške 2000m e je to práve tá oblasť, kde sa pestuje čaj Ai Lao Mountain Red. Jedná sa o čierny čaj veľmi úprimnej a istej chuti s jedinečnou farbou nálevu.
Nálev a chuť
Nech sme skúšali akýkoľvek čaj, žiadny z nich nevonia a nechutí tak ako Ai Lao. Vďaka pestovateľskej oblasti má tmavší nálev zlatej farby, ktorá akoby prechádzala do červenej. Aj chuť tohto čaju je veľmi špecifická. Má výrazný medový dozvuk, ktorý prechádza príjemná sladká, plne ovocná chuť.



Príprava
Všetko záleží na dobrej príprave. Na 100 – 150 mililitrov vody by sme mali použiť cca 3g čaju. Tomuto množstvu odpovedá jedna vrchovatá polievková lyžica. Pred zaliatím by sme mali vypláchnuť kanvicu vriacou vodou a čaj do nej vložiť. Tím sa uvoľní medová aróma. Potom môžeme čaj zaliať vodou o teplote 90°C. Čas lúhovania je u prvého nálevu medzi 2 až 4 minútami. U ďalších nálevov sa postupne skracuje.  Treba podotknúť, že doba lúhovania je vec osobnej preferencie. Pokiaľ by mal horkú či trpkú chuť, je treba dobu lúhovania skrátiť. Celkom môžeme z jednej dávky čaju pripraviť až 5 nálevov.

V prvom rade čaj má veľmi zaujímavú vôňu. Kým nie je zaliaty tak mi vonia ako zaliaty vrecúškový čaj, hádam mi rozumiete no neviem to inak opísať. Po zaliatí začne však vôňu meniť. Ako keby sladne. No jeho chuť je s porovnaním vrecúškových čajov iná. Kým zaliaty vrecúškový čaj je taký horký tu cítim skôr takú sladšiu chuť. Ja osobne moc čierny čaj nemusím, dávam si ho skôr ako namiesto kávy keď je veľa hodín. No tento čaj zmenil môj názor. Dala som si do neho len čajovú lyžičku medu a fakt som už strašne dlho nepila tak dobrý čierny čaj a dokonca aj priateľovi chutí. 





Čaj s obsahom guarany môže pomôcť pri odstraňovaný duševnej či telesnej únavy. Môže pozitívne pôsobiť na myslenie a aktivitu. Môže blahodarne zapôsobiť pri pocitu únavy, vyčerpaní, zníženej fyzickej a psychickej aktivity. Môže fungovať tiež ako prevencia proti nežiaducemu spánku.  



Zloženie
Šípky, kúsky jabĺk, kvety ibišku verbeny, guarana, ostružinové lístie, meduňka,

Príprava
2 čajové lyžičky (približne 3g) zalejeme 0,5l vriacej vody. Čaj necháme vylúhovať 7 – 9 minút. Potom sceďte.

Mne to vonia ako pokosená tráva v lete :D Nemôžem si pomôcť ale je to tak. No po zaliati zas cítim viac jablko. Aj čo sa vône aj čo sa chute týka. Tento čaj je lepšia voľba „energetáku“. Ja energy drinky nepijem lebo mi nie je z toho dobre.  No tento čaj je výborní. Je to taká zaujímavá zmes, po zaliati sa krásne rozvonia. Po vychladnutí chutí skvelo.
Ak však moc čaje nepreferujete tak sa skočte na stránku pozrieť po nejakých doplnkoch stravy ktorých tam majú strašne veľa. Mňa zaujali ešte orechy ktoré tam mali na výber ale podľa ich výberu si každý príde na svoje J

Majte sa krásne J


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...