11. 7. 2022

Monika Wurm - Pakistanská princezná 2. vyd

 Ahoj

Ako mnohí viete tak moja úplne najobľúbenejšia autorka je Monika Wurm. Netajím sa tým že jej knihy a aj príspevky na instagrame, facebooku či tik toku milujem. Mám všetky jej knihy ktoré vyšlí v slovenskom jazyku a taktiež aj knihy do ktorých písala poviedky.  Preto som neskutočne rada že som mala opäť tú možnosť si prečítať "vylepšenú" verziu jej Pakistanskej princeznej.



Monika Wurm - Pakistanská princezná

 


 

Vydavateľstvo: Gabriela Kocmálová

Rok vydania: 2021 (2. vyd.)

Počet strán: 325 strán

Jazyk: slovenský jazyk

Väzba: pevná väzba

O knihe: Každý sa snažil sebavedomú Angeliku odhovoriť od cesty do Pakistanu. Krásna Slovenka aj napriek dobre mieneným varovaniam rodiny a priateľov prijala ponuku práce modelky od známej spoločnosti so sídlom v Láhaure.

Hlavná hrdinka má už viacero skúseností s modelingom po celom svete. To ešte netuší, že práve v Pakistane na ňu čakajú zážitky, ktoré by jej ani v najhoršom sne nezišli na um. S jej hostiteľmi si od začiatku znamenito rozumie, okrem chladného a nepríjemného majiteľa firmy si ju každý obľúbil. Angelika sa jedného dňa chystá stretnúť s virtuálnym priateľom z Pakistanu, ktorého spoznala cez sociálnu sieť.K stretnutiu však nedôjde, pretože tesne pred ním ju niekto unesie. Príbeh naberie nečakané udalosti a zelenooká Európanka bude pod hrozbou prinútená vydať sa proti svojej vôli. Kto z niekoľkých nápadníkov bude jej nenávideným manželom?

Nechajte sa zviesť čarom orientu, erotickým iskrením a dobrodružným príbehom z prostredia tajomného a zároveň podmanivého Pakistanu.

Anotácia: Po osviežujúcom kúpeli sa mi ešte nechcelo spať. Moje vnútorné hodiny si ešte nestihli zvyknúť na pakistanský čas.

Dnes bolo trochu chladnejšie ako po iné dni. Obliekla som si pohodlné džínsy a kašmírový sveter. Balím telefón a kefu na vlasy a kráčam smerom k spoločnej miesnosti, v ktorej som si plánovala osusiť vlasy.

Len slabé svetlo ohňa romanticky ožarovalo miestnosť. Sadla som si na sobie kožušiny rozložené niekoľko metrov od kozuba.

Vyzeralo to, akoby niekto krátko predo mnou vložil do pahreby čerstvé drevo, ktoré pomaličky praskalo.

Bolo príjemné len tak si leňošiť s telefónom v ruke. Hľadám Adelovu pieseň na YouTube. Privieram viečka a vychutnávam si ju. Hnevám sa, že som si zabudla  slúchadlá v izbe a dúfam, že púšťaním hudby nikoho nezobudím.

Tá pieseň je neskutočne krásna a bolesť v hlase speváka zasahuje priamo stred môjho srdca, kde spôsobuje niečo ako malý infarkt citov. Čím viac ju počúvam, tým viac to bolí, ale nechcem prestať. Obetujem sa a doprajem si stále viac tejto zázračnej bolesti, ktorá lieči nenaplnenú túžbu po láske, ktorú som kedysi ztratila.

Áno, niečo magické z tej piesne ma opantalo, drží to moju dušu a pýtam sa samej seba, či je to závislosť, bez ktorej sa nedá prežiť alebo iba ilúzia, ktorá sa pominie vo vetre. Rozplynie sa, vyprchá ako každý, i ten najkvalitnejší parfum. Čo ostane na konci? Na konci predsa zostane iba spomienka na niečo, čo tu raz bolo, ale už viac nenájde miesto v prítomnosti. 

Opäť raz ma Monika nesklamala. Neskutočne sa mi páči jej písanie. To ako sa snaží aj nám čitateľom priblížiť inú kultúru, opísať ich zvyky, tradície, ich odev. Pri čítaní máte neskutočnú túžbu niektorú časť tohoto odevu vlastniť. Ja som si dokonca pre lepšiu predstavu aj veci googlila. Čo sa týka knihy. Vlastním oba dva výtlačky. Rozdiel je v počte strán, ako som písala vyššie táto kniha má  325 strán, zatiaľ čo prvé vydanie má len 260 strán. Monika tým pádom viac rozpísala niektoré časťi v knihe. Taktiež obálka je už z pevnej väzby a prvé vydanie má väzbu brožovanú. Toto vydanie má na obálke fotku z fotobanky a na prvom je Monika osobne čo sa mne osobne viac páči. Do príbehu sa určite zamilujete. Angelika je mladá úspešná žena ktorá vďaka svojej kráse pôsobí v zahraničí ako plus size modelka. Vďaka svojmu hobby cestuje hlavne do Dubaja no dostane ponuku nafotiť kolekciu začínajúcej návrhárky z Damiond fashion v Pakistane. To sa však moc nepáči jej rodine a kolegyniam v práci. Angelika pracuje vo Viedni ako účtovníka. Má však skvelú šéfku ktorá jej umožní opäť vycestovať. Tu začína celé dobrodružstvo. Angelika už dávnejšie cez facebook spoznala dvoch mužov práve z Pakistanu. Atif, jej kamarát z poetickou dušou ktorý jej neustále vyznáva lásku no je však z chudobnej rodiny a Abbas ktorý si myslí že za peniaze si môže kúpiť čokoľvek, dokonca aj Angelikinu lásku. Už od príchodu do Pakistanu však Angeliku stretáva jedno neštastie za druhým. Najskôr jej stratená batožina, potom zrušená rezervácia v hoteli. Vtedy jej Saadia (sestra majiteľa Diamond Fashion) spolu s Adelom Bin Mohammedom (majiteľ firmy) navrhnú že môžem bývať u nich. Angelika od svojho kamaráta Atifa ktorého spoznala na facebooku bola oboznámená že v Pakistáne ponúknutie hosťovi strechy nad hlavou je prejav veľkej úcty. Pozvanie sa nepatrí odmietnuť, pretože tým by mohol hosť uraziť rodinu. Angelike teda neostáva nič iné len ponuku prijať. Po príchode do vily je predstavená veľkej rodine ktorá ju od prvej chvíle prijala medzi seba. A však jediný problém je Adel ktorý je ku nej chladný.
Angelika sa po pár týždňoch rozhodne stretnúť s Atifom, avšak potajomky aby o tom nikto z rodiny kde je ubytovaná nevedel. Dohodne sa s ním že jej pošle taxík, kde taxikárovi dá presnú adresu kam ju odvezie. Tu však nastane zlom a Angeliku unesú. Rozuzlenie  je šokujúce ale skvelé a kniha sa končí skvele.  

Kniha je úžasná a núti vás ju dočítať až do konca. Je to jedna z kníh ktorú chcete rýchlo prečítať ale ste smutný keď ju prečítate. Určite Vám odporúčam si prečítať aj pokračovanie z názvom Pakistanská pomsta. Pre porovnanie Vám pridávam aj fotky prvého vydania. Presne pri týchto dvoch knihách je vidieť ako sa Monika v písaní za ten čas posunula. Dúfam že už čoskoro nás poteší ďalšou knihou z jej pera. 
 


 Dúfam že sa Vám recenzia páčila. 
Majte sa krásne. D.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...