4. 9. 2016

Recenzia: Jojo Moyesová - Predtým ako som ťa poznala

Ahoj

Je nedeľa večer a väčšina z Vás sa zajtra ráno bude chystať do školy. Ako mne chýbajú tie školské rána. Ale dosť nostalgie, ja osobne som mala na výber ale uprednostnila som prácu. Nič sa nedá robiť. Keďže ma zajtra čaká 12-tka a domov prídem až okolo pol 10 večer tak som sa vám rozhodla dnes večer ešte napísať recenziu na knihu Predtým ako som ťa spoznala, za ktorú týmto ďakujem kníhkupectvu megaknihy.cz

Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2016 (prvý titul v pevnej väzbe z prebalom vyšiel v roku 2013)
Počet strán: 344 strán
Väzba: Brožovaná väzba

O knihe:
Lou Clarková vie všeličo. Vie, že jej otec si ťažko hľadá prácu, vie, koľko krokov treba prejsť od autobusovej zástavky k rodičovskému domu. Vie, že sa jej páči práca v bistre, a vie, že možno neľúbi svojho priateľa Patricka, oduševneného športovca. Zato nevie nič o klasickej hudbe, nevie, že príde o miesto, a keby tušila, čo ju čaká, asi by prišla o rozum.
Will Traynor vie, že po dopravnej nehode stratil chuť do života. Vie, čím bol kedysi, vie že všetko sa mu teraz zdá malé a neradostné, a veľmi presne vie, ako s tým skoncovať. Zato nevie, že Loun u vtrhne do života ako farebná búrka. A ani jeden z nich nevie, že jeden druhého navzájom navždy zmenia.

Anotácia:
Sedeli sme v rodinnom salóne. V tej istej miestnosti, kde som absolvovala pohovor, ibaže tentoraz sedeli na pohovke pani Traynorová s dcérou a ich stará uslintaná suka medzi nimi. Pán Traynor stál pri kozube. Mala som oblečené minišaty, na nich džínsové sako a k tomu vojenské baganče. Spätne som si uvedomila, že keď som sa rozhodla predostrieť im svoj návrh, mala som sa obliecť profesionálnejšie.
„Ujasnime si to.“ Camilla Traynorová sa predklonila „Chcete Willa vziať z domu.“
 „Áno.“
 „A absolvovať s ním kadejaké dobrodružstvo.“
 Vyslovila to, akoby som sa práve podujala, že na ňom uskutočním operáciu cez kľúčovú dierku.
„Áno. Ako som už povedala, sama si zatiaľ nie som istá, čo s ním môžem robiť. Ale ide mi hlavne o to, aby netrčal zavretý medzi štyrmi stenami a trochu si rozšíril obzor. Spočiatku by sme mohli podniknúť nejaké výlety v najbližšom okolí, ale po čase by sme mohli zájsť ďalej.“

Po pravde mne kniha zlomila srdce. Samozrejme že som si pozrela aj film ale pokiaľ sa chcete vžiť do príbehu tak Vám odporúčam si zaobstarať aj knihu. Nebudete toho ľutovať. A tí čo čítali aj knihu tak mi určite dajú za pravdu že to je tisíc a jeden. Jedná sa o krásneho a šarmantného Willa ktorý má priam rozprávkoví život ktorý miluje. Zbožňuje tú voľnosť a slobodu, rôzne športy, dovolenky a spoločenský život až do osudnej nehody po ktorej zostane na vozíčku. Jeho život ide od 10 k 5 a už ho nič nebaví. Nemá záujem o nič a ani o vlastnú rodinu. Na druhej strane je krásna Lou ktorá zbožňuje svoju prácu, rodinu a hlavne šialenú módu. V jedno ráno keď je Lou v práci sa dozvie že majiteľ musí bistro kde pracuje a kde to zbožňuje zavrieť.  Dostane trojmesačné odstupné a  Patrick jej sľúbi pomoc, lenže pri tom ako pomáha svojej rodine nemôže zostať doma tak začne chodiť po rôznych pohovoroch. No ani jedna práca nie je pre ňu. Až v poslednej chvíli sa jej naskytne pracovná ponuka ako opatrovateľka v dome Traynorovcov kde sa má starať o Willa. Od prvej chvíle si Lou a Will nenájdu spoločnú reč. Will je na ňu odporní a neverí jej, no po čase si k sebe nájdu cestu. Will začne Lou „vtĺkať“ do hlavy že má veľké možnosti a nie len sedieť doma a utápať sa v žiali že nič nedokáže. Začne ju tlačiť do jej snov. Náhodne sa Lou dozvie o veci ktorú chce Will spraviť a pokúsi sa mu v tom zabrániť a dokázať mu že život je krásny aj keď sedí na vozíčku. Kniha aj film sa končia však tak ako by mnoho z nás nechcelo. Pri nich som si uvedomila aký je život vzácni a že každý deň treba žiť naplno, užívať si a hlavne byť zo svojou rodinou a s človekom ktorého milujete. Na knihu je aj voľné pokračovanie s názvom Čo bolo potom.
Dúfam že sa Vám recenzia páčila a ak ste čítali knihu tak sa môžete podeliť zo svojim názorom :) A hlavne nezabudnite na prebiehajúcu Giveaway.
Krásny večer a užite si zajtrajší deň :)