16. 7. 2017

Môj život s hygge


Ahoj


Vítam Vás pri dnešnom článku. Slovo hygge je v poslednej dobe jedno z najpoužívanejších slov.  Knihu o hygge som dostala od megaknihy.cz za čo im veľmi pekne ďakujem. No a ako na mňa pôsobí práve spomínané hygge a či ho pociťujem a používam aj vo svojom živote sa dočítaťe práve v mojom dnešnom článku.





Dáni sú pokladaní za najšťastnejší národ na svete. Za ich spokojnosť môže hygge, pocit tepla a istoty, okamih pohodlia a radosti. Táto krásna kniha vám pomôže nájsť hygge a naučí vás, ako ho vytvárať každý deň. Uvarte si kávu, sadnite si do obľúbeného kresla a hľadajte spôsob, ako si zlepšiť život pomocou hygge. 


Či už ranná káva v kuchyni pri východe slnka alebo večerné posedenie pri vínku na balkóne. Toto všetko je hygge. Ak však tieto veci nevnímate, tak práve táto kniha vás to naučí. Je to o užívaní si maličkostí vo svojom živote ako večera s priateľmi, prechádzka lesom alebo chvíľkový oddych po práci.  
Hygge však nie je o tom, že zabudneme na seba. Ak máme len polhodinu voľného času, nič nám nebráni, aby sme si zapálili sviečku, uvarili si šálku dobrého čaju alebo si prečítali kapitolu z obľúbenej knihy. Brána k hygge sa ukrýva v pochopení a prijatí obmedzení, ktoré nám život nadeľuje, vo vedomí, že si sa akýchkoľvek okolností môžeme vybrať, aký postoj k veciam a situáciam zaujmeme, a vyťažíme z nich maximum. Je to niečo čo robíme denne no ani sami si to neuvedomujeme. Hygge do seba zahrňuje aj prírodu. Hoci väčšína Dánov žije v bytoch, veľa času trávia vonku. Svetlo a vitalita prírody sú nezameniteľnou súčasťou ich domácnosti, takže často otvárajú okná, vetrajú a na parapetoch aj stoloch nájdeme množstvo kvetov v črepníkoch. Dáni vyžarujú pohodu práve preto, lebo sú v každodennom kontakte so svetom prírody. Dospelí sa chodia bicyklovať s deťmi, využívajú mestskú hromadnú dopravu, a to v akomkoľvek počasí, vychutnávajú slnečné lúče a pred chladom a vetrom na ceste do práce a školy sa chránia teplým a pohodlným oblečením. Zastavujú sa na kus reči so známymi na autobusových zástavkách alebo pri bicyklovaní a nádych neformálnosti a intimity hygge prenášajú aj do ulíc. Toto všetko a ešte viac sa môžete dočítať práve v tejto knižke. Okrem krásnych textov ktoré vás prinútia premýšľať nad svojim životom a ako žijete, si v nej prečítate aj krásne citáty a nájdete tam veľa krásnych obrázkov. Do tejto knihy som sa zamilovala a ak aj vy zbožňujete večeri pri sviečkach s čajom a knihou tak vám určite táto kniha nesmie chýbať. Ja som sa vďaka nej dozvedela že vo svojom živote mám práve hygge. Či už sú to stretnutia s priateľmi, polihovanie v posteli s priateľom keď on pozerá videá a ja si čítam alebo práve spomínaná ranná káva pri knihe. Odkedy som mala dovolenku tak som začala viac čítať a objavila som mnoho skvelých knižiek. Či už náučných alebo so skvelým pútavým príbehom.


No a ak ste práve knihomoľ ako ja tak sa nezabudnite mrknúť na stránku megakníh kde nájdete veľa knižiek ktoré Vás určite zaujmú. O pár dní by som chcela napísať o „knižke“ ktorá ma pre mna taktiež veľký význam J

Zatiaľ sa majte krásne J

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...