19. 7. 2017

Vďačnosť


Ahoj


Dnešní článok bude trošku vďační. A prečo? Vďačnosť ako taká je v poslednej dobe veľmi zriedkavá vec. Každý človek sa stále ženie za vecami. Nové auto, väčší byt, nová kabelka či šperky. Denne sedieť po kaviarňach alebo hernách. Ľudia zabúdajú na slušné správanie a byť vďační za to málo čo má. Za každé nové ráno, pohľadnicu od priateľov, večer z dobrou knihou či prechádzku s partnerom. Ak ma sledujete už dlhšie tak ste si možno všimli že na instagrame som uverejnila post kde som písala o zvolenom slove na daní rok. No a tento rok mám zasvätení slovu vďačnosť. Neviem či to bol osud alebo náhoda no i can academy s ktorou som aj minulí rok spolupracovala vydali knihu z názvom 101 dní vďačnosti a o tom to dnes bude.







Odkedy som sa odsťahovala od rodičov do nášho spoločného bytu s J tak sa veľa vecí zmenilo. Zo dňa na deň som musela svoj život prehodnotiť a zladiť ho s priateľom aby nám to doma ladilo. Doterajšie problémy šli bokom. Nič nebolo také ako predtým, nemohla som si len tak vybehnúť von s kamarátkami či míňať peniaze ako sa mi zachcelo. Samozrejme aj teraz si kupujem veci no musím zhodnotiť či ich vážne potrebujem. Jediná vec na ktorú vlastne mínam sú knihy no dokážem si ich zohnať za pár eur. Naučila som sa vážiť si veci ktoré mám a byť vďačná aj za to málo. Mnoho ľudí v našom okolí nechápe že nechodíme každý piatok či víkend von a nemíňame neskutočné peniaze po baroch či kaviarňach. Samozrejme ideme von no skôr si šetríme na výlety a spoločné veci ktoré sa nám zídu.  Skôr ako ísť niekam von na jedlo si uvaríme niečo dobré doma pretože aj keď spolu bývame málokedy sa môžeme spolu najesť či si len tak posedieť na balkóne. Som vďačná za tieto momenty, ako aj za to keď idem k rodičom či za najlepšou kamarátkou. Vídame sa strašne málo pretože nám to práca a diaľka moc nedovolí. Začala som si všetky tieto chvíle užívať naplno a v tomto mi pomáha práve aj kniha 101 dní vďačnosti. Ak stále neviete o čom píšem tak vám to priblížim.



Každé ráno keď sa zobudím tak si nalistujem stranu. Napíšem dátum a prečítam si citát na daní deň. No a pod citátom už mám vetu Dnes ďakujem za..., do riadkov si vypýšete veci za ktoré ste vďační alebo aj za veci ktoré chcete pritiahnuť do svojho života. Ako napríklad Dnes ďakujem za nové ráno a za to že stretnem milého človeka.  Pod týmto je veta Čo je dnes pre mňa dôležité? Dnes sa zameriam na:. Do tohto riadku si môžete napísať nejakú vlastnosť, cieľ či dôležitú úlohu. Ako napríklad: dnes si užijem výlet. Je to niečo čo je pre vás vážne dôležité.



No a zase večer sa sústredím na druhú stranu kde si ako prvé vyplním 3 veci, ktoré mi dnes urobili radosť: 1. Stála zákazníčka. 2. Slneční deň. 3. Dobrá večera. Samozrejme že to môže byť aj viac vecí ale ja si vždy vypichnem tie topky za deň. Pod touto časťou sa nachádza veta Vyprázdnite svoju myseľ. Myšlienky, ktoré okupujú vašu myseľ a chcete ich nechať odísť, aby ste mali pokojní spánok. Sem si môžete zapísať niečo čo vám spravilo cez deň vrásku na čele alebo niečo na čo myslíte. Napríklad nahnevaní zákazník alebo zajtrajšia porada. No a na spodnej časti je napísané Na chvíľu si zatvorte oči. S vďakou v srdci pošlite lásku tým, ktorí vás hnevajú. Predstavte si, ako zajtrajší deň prebieha presne podľa vašich predstáv.


Áno zo začiatku som si myslela že to nevydržím. No moja pevná vôľa, tvrdohlavosť  a po pravde už aj zvyk ma dohnali na 24 deň. Výhoda je že na začiatku si určíte 4 „odmeny“ a to po 5 dňoch, po 20 dňoch, po 5O dňoch a po 101 dňoch. Je to vec ktorú si doprajete. Je to motivácia no napríklad po 5 dňoch si to môžete zmeniť. Ja som si po 101 dňoch zvolila práve knihu 101 dní sebavedomia ktorú na eshope i can academy taktiež zakúpite a ak vás ani jedna knižka nezaujala tak práve o pár dní vychádza nový školský motivační diár a taktiež tam nájdete aj nálepky na stenu, zošity či perá. Určite vám odporúčam mrknút na stránku.


No a ja vám ďakujem za prekročenie 80 000 zobrazení stránky a za to že ste.

Majte sa krásne J

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...