26. 4. 2018

Zo života + mini recenzia



Ahoj

Už dlhšiu dobu premýšľam ako napísať tento článok. Veľa sa toho v poslednej dobe u mňa zmenilo. Začiatkom marca som si vstúpila do svedomia a začala som meniť pár vecí. Práve medzi základné veci patrí zmena stravy a taktiež aj chudnutie. No a práve o tom bude aj dnešní článok.




Začiatkom roka som si dala novoročné predsavzatie ako všetci ostatní. Chcela som zhodiť pár kíl a vypadať skvele. Moja začiatočná váha ukazovala nie veľmi lichotivých 83kíl (áno je to tak a nie, nie som na to hrdá).  Za posledných pár rokov som dosť pribrala. Či už to je sedavé zamestnanie alebo aj zlá životospráva. Do toho všetkého sa mi minulý rok pridali aj zdravotné problémy. Veľa krát som si poplakala a bola som dosť zlá a nepríjemná. Myslela som si že keď budem dodržiavať prísnu stravu a veľa cvičiť tak to pôjde hneď všetko dole. No škaredo som sa mýlila. Je mi teraz zo seba do smiechu aká som bola hlúpa. Áno kilá išli trochu dole no zrazu sa mi zastavili na určitom bode a nie s nimi pohnúť. No celé sa mi to začalo komplikovať keď som si prvý krát u babky odmerala cukor v krvi. Keďže babka má cukrovku tak sa ľahko môžem sem tam zmerať cukor. Bol to nejaký popud že to mám spraviť a zmerať si ho. No a na prístroji mi ukázalo nelichotivé číslo 9,8 čo je zlé. V tom období mi bývalo zle, točila sa mi hlava, bola som neustále smädná. Podľa toho čo som vedela tak by mala byť ideálna hodnota od 3,3 až po zhruba 7,8. Po prvom meraní som si myslela že sa to už nebude opakovať no mýlila som sa. Pri ďalšom meraní som mala 3,8 a po týždni na to 8,7. Cukor mi začal strašne kolísať. No ja som to brala tak trochu na ľahkú váhu. Neuvedomovala som si ešte možné riziká. V tom období si ma ale začal viac všímať J. Čo jem, kedy jem a koľko pijem. Vtedy mi to dosť liezlo na nervy. Mala som pocit že ma obmedzuje a vadí mu to aká som. No teraz po tých týždňoch mu za to ďakujem. Toľko ma sledoval a hučal do mňa až mi to docvaklo. Tým ako som to všetko prísne dodržiavala som škodila sama sebe. K tomu všetkému som ešte začiatkom februára ochorela a nič som v sebe poriadne neudržala. Príkladne sa o mňa staral a dbal aj na to aby som mala dostatoční prísun tekutín. No a keďže som mala dosť času doma tak som trochu googlila a hľadala. Prečítala som mnoho stránok a blogov. Po tom všetkom čo som si zistila a dala sa dokopy som sa pozhovárala aj s J a prišla som na to ako to všetko má byť. V prvom rade som si to dala „dokopy“ v hlave. Prestala som sa obviňovať preto ako vypadám. Prestala som nenávidieť svoje telo a začala som ho milovať. Prestala som sa hlavne porovnávať s inými ženami. Začala som viac riešiť čo je a hlavne kedy jem. Pár vecí v mojom jedálničku som vymenila ako napríklad múku, cukor, olej, cestoviny a podobné za „zdravšie“. Obyčajné sladkosti som vymenila müsli alebo kvalitnou horkou čokoládou. Začala som viac piť vodu a aj cvičiť. Sem tam je to dosť ťažké hlave keď niekam ideme, alebo teraz keď nás čaká pár osláv. No J ma podporuje a to veľa pre mňa znamená. Vážim sa vždy prvého v mesiaci no sem tam sa informačne odvážim aj v priebehu mesiaca. Keďže som začala v marci s váhou 82,7 tak som nečakala nejaké extra výsledky no prvého apríla som sa po postavení na váhu nedokázala prestať čudovať. Váha ukazovala 80,7 s čoho som nadšená. Možno si niekto pomyslí že to nič nie je no veľa som si toho pre váhu a výzor pretrpela a toto je môj úspech. Veľkou inšpiráciou je pre mňa aj instagram pár žien. Prvou je Nika Vujisic ktorá je blogerkou roku 2017. Jej úžasný blog breaktherules.sk je plný rôznych príhod nad ktorými sa vám sem tam bude rozum pozastavovať. Taktiež je zakladateľkou Neinstantnej krásy. Vďaka Nike som spoznala Kerol ktorá robí jedálničky, zaoberá sa zdravým životným štýlom a jej projekt zdravie na prvom mieste je posledné týždne veľkým hitom. A poslednou inšpiráciou je pre mňa Dominika ktorá má úžasné recepty a môžete ju sledovať na instagrame ako mamadomisha a taktiež ako aj Food by domisha.

 



Vďaka zmene jedálnička sa snažím hľadať aj stránky zo sladkosťami a jedlo. Prešla som množstvo stránok a objavila som jednu úžasnú. Jedná sa o zdravé-sladkosti.sk 

 

Som veľký milovník sladkostí a po pravde neviem sa ich vzdať. Preto hľadám aspoň nejakú náhradu a práve táto stránka je v tom super. Ja som dostala na ochutnávku 7 produktov a našla som medzi nimi pár top vecí.




Asi najskôr začnem kávovými zrnami v čokoláde ktoré sú úžasné. Mala som možnosť opáčiť viac druhov takýchto kávových zŕn. No tieto sú najlepšie. Nie sú také tvrdé, necítiť z nich horkosť a rozplývajú sa na jazyku.  Už 4 zrniečka dokážu nahradiť malé espresso. 


Ďalšou topkou sú mandle v surovej raw čokoláde. Toto chutilo vážne úžasne. Dokázala by som toho zjesť na kilá. V balení boli veľké kusy mandlí.






Veľmi zaujímavo chutilo aj goji v surovej raw čokoláde a kedže som to jedla prvý krát ako aj morušu a machovku v surovej raw čokoláde tak som usúdila že je síce nezvyčajná no za to výborná chuť.





Ale aby som zase všetko nevychválila len tak veľmi nezvyčajne chutil zázvor v surovej raw čokoláde. Keďže zázvor mi chutí maximálne v čaji aj to len trošku tak toto moc pre mňa nebolo ale J si na tom pochutil. A poslednou vecou boli hrozienka v raw čokoláde ktoré mi tiež moc nechutili. Lebo ja zjem sušené hrozienka len v koláči a aj to ich skôr povyberám lebo mi nechutia ani tak.

 

Ale na stránke nájdete veľa iných super vecí a super potravín ktoré sa vám určite zapáčia. Určite vám odporúčam sa na ňu mrknúť.

 

Viem že som bola teraz dlhšiu dobu neaktívna či už tu alebo na instagrame, no nemala som chuť písať ani fotiť. Mala som zlé obdobie no snažím sa na tom zapracovať. Preto bude určite ďalší článok zo života kde vám to všetko aj vysvetlím. Zatiaľ sa môžete tešiť na recenzné články plus budúci mesiac vyhlásim po dlhej dobe súťaž na mojom blogu.

 

Majte sa krásne J



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...