13. 4. 2020

Cesta k môjmu lepšiemu ja


Ahoj

Dnešní článok bude tak trošku o zmenách ktoré som aplikovala za posledné mesiace do môjho života.






Bola som ten typ človeka ktorý žil klasickú dennú rutinu. Veľa som nakupovala, sem tam som si objednala jedlo do práce, žila som takzvaný rýchli mestský život. Chcela som byť taká ta mestská žena a zabúdala som na svoje dedinské korene. Nie som taký ten dedinský typ ktorému trčí slama z topánok, dokonca môžem sama o sebe povedať že som celkom zručný typ ktorý si dokáže čo to opraviť ako doma tak dokonca aj v PC. No dlho som chodila ako telo bez duše. Snažila som sa zapadnúť no skôr som bola viac nešťastná.

Všetko to vyvrcholilo keď som išla upratovať skrine z oblečením a zistila som že veľkú časť s toho nenosím a nemám to ani kam dať a to isté aj s kozmetikou. Dala som si ráznu stopku. Rozhodla som sa že v prvom rade prejdem na prírodnú kozmetiku. Tam mám 3 topky pre mňa a to DM Alverde, Yves Rocher a moja milovaná Lolasoap_byme ktorú nájdete na FB a aj IG. Páči sa mi jej obchodík a keďže poznám aj koľko veľa práce za tým stojí, a ako sa snažím zminimalizovať odpad jej vrátnim systémom tak sa stala mojou srdcovkou.



 A ešte aj podporím človeka s nášho mesta. Ale aby ste ma zle nechápali, najskôr mínam to čo mám doma alebo to porozdávam až potom dokupujem to čo viem že budem používať. To isté platí aj pri oblečení. Snažím sa odolávať tomu.

Ďalšou vecou je aj drogéria do domácnosti. Predtým som potrebovala takú dezinfekciu, hentaký gél a podobne. Aj v tomto sa snažím míňať to čo mám a prechádzam buď na prírodnú verziu alebo roztok z vody a octu. Čo sa týka domácnosti tak sa snažím aj triediť. Základ papier, plasty, sklo a komunál. No rada by som pomaly začala odkladať aj zbytky z kuchyne a podobne. Nákupy sa snažím riešiť aspoň s vlastnými taškami a vreckami, no rada by som po tomto začala navštevovať aj bezobalové obchody. Čo sa tohto týka tak sa snažím inšpiráciu čerpať na IG Ekoistiek. Jedná sa Maťku z profilu c.z.immer a Katku z profilu laflorita.sk. Katku som dokonca stretla aj osobne a aj keď len na pár minút tak bola veľmi milá a energická :)

Mám však ešte veľa vecí ktoré by som rada nahradila. Zatiaľ sa mi darí aspoň so slamkami. Keď idem na kávu do kaviarne tak si ju nevezmem a ak si robím doma ľadovú kávu tak mám sklenenú slamku, bambusovú a aj kovovú slamku. Teraz ma začali baviť bylinky. Spravila som si domáci sirup a med z púpavy lekárskej a nasušila som si žihľavu na čaj, plus mám ešte sušenú lipu a mätu od dedka. Vo kvetináči mám zasadenú mätu a medovku. Snažím sa zháňať aj domáce potraviny ako ovocie a zeleninu, zaváraniny, lekvár a aj mäso.

Čo sa týka darčekov, tak sa snažím aj ich množstvo a zmysel zredukovať. Viac som začala premýšľať čo komu kúpiť,aký to má význam alebo či sa to len bude niekde povaľovať a padať na to prach. Snažím sa ale celkovo zmeniť, začala som viac čítať, snažím sa tráviť aj menej času na telefóne. S priateľom sme začali chodiť aj viac do prírody alebo na záhradu. Je to dobré pre nás a aj pre nášho psíka :) Viac dokonca premýšľam aj nad ľuďmi v mojom okolí. Začínam si všímať detaily ktoré som si doteraz nevšímala. Veľa ľudí mi ukázalo pravú tvár a aj to mi pomohlo ku zmene. Radšej ako tráviť s niekym falošným čas si napríklad upečiem rožky alebo chleba či idem do prírody. Určite nám ale teraz veľmi chýbajú návštevy s rodinou. Už aby bolo po tomto.

Ak máte nejaké overené typy na obchodík buď bezobalový alebo s prírodnými vecami môžete mi dať vedieť.

Ja sa Vám budem hlásiť priebežne s mojimi typmi :) Užívajte si tieto teplé dni najlepšie ako viete a hlavne zbierajte čo najviac vitamínu D so slniečka :)

Majte sa krásne :) D.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...