4. 1. 2015

Rozhovor s Janou Benkovou



Ahoj.
Dnes vám prinášam ďalší rozhovor. Tento krát sa mi podarilo vyspovedať slovenskú autorku Janou Benkovú. Určite poznáte jej knihy a ak nie tak ja vám predstavím 3 z nich. 




Najskôr si ale čo to povieme o samotnej autorke:
Slovenská autorka, predstaviteľka novej, modernej generácie spisovateľov.
Je novinárka, mediálna poradkyňa a autorka 19 úspešných knižných titulov, medzi ktorými sú zbierky exkluzívnych rozhovorov s umelcami, športovcami a s politikmi, ale aj encyklopédia o popredných slovenských hokejistoch. V ostatných rokoch sa venuje najmä písaniu ženských románov a každý z nich sa len pár týždňov po vydaní stal bestsellerom.
Autorkin štýl písania je na Slovensku jedinečný - inovatívny, moderný, svieži, založený na dialógoch, okorenený hravou ženskou rafinovanosťou, humorom a veľmi jemnou sexi príchuťou. sexi príchuťou.

V roku 2013 začala Jana Benková vydávať knihy aj v zahraničí, v Českej republike jej vydali vlani dve knihy a tento rok jej tam tiež vychádzajú dve. Jej český úspech odštartoval román Máš, cos chtěl, miláčku, ktorého predaj jej slávnostným krstom odštartovala Helena Vondráčková.O knihy perspektívnej a všestrannej autorky Jany Benkovej je záujem aj v ďalších európskych krajinách, ich vydávanie je v štádiu rokovaní.
Jana Benková napísala 19 knižných titulov: Rozhovory na telo I. (s umelcami a športovcami), Rozhovory na telo II. (s politikmi), Má láska krídla?, Ľúbim ťa, Slovenské hviezdy v NHL, Alena Heribanová: Vždy s úsmevom, Lekcia od princeznej, Pralinky s chilli, Slečna nebezpečná, Máš, čo si chcel, miláčik, Čistá láska,  Až po uši, dvojdielny knižný projekt Ben a Maxová, ZlatíčkoDievča s mačacím menom, Slnečnica, Večernica a román Ten bozk.
Na území Slovenska je Jana Benková exkluzívnou autorkou vydavateľstva Motýľ, v Českej republike nakladateľstva Brána. V rokoch 2012 a 2013 sa stala najpredávanejšou autorkou vydavateľstva Motýľ. V najväčšej slovenskej ankete čitateľov na Martinus.sk sa stala Autorkou roka 2012.

Autorka mi zaslala dve knižky a to Lekcia od princeznej a Dievča s mačacím menom. Zhruba asi pred 2 až 3 mesiacmi bol v časopise EMMA román Ten Bozk, takže to bude tretia kniha ktorú vám predstavím.






Lekcia od Princeznej

Rok vydania: 2010
Vydavateľstvo: Motýľ
Väzba: Pevná väzba
Počet strán: 223 strán
Obsah: Hlavná hrdinka Ema, redaktorka ženského časopisu, radí vo svojej rubrike čitateľkám, ako vyriešiť ťažkosti s láskou. Ema prežila niekoľko pikantných vzťahov, dva z nich so slávnymi mužmi, a je presvedčená, že jej sa už podobné problémy, aké rieši na stránkach časopisu, vyhnú. Súčasného priateľa miluje nadovšetko a kamarátky jej závidia, že má doma ideálneho chlapa. Ani jedna z nich však netuší, koľko prekvapení Eme, ale aj im život a muži prinesú...





Dievča s mačacím menom

Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Motýľ
Väzba: Pevná väzba
Počet strán: 224 strán
Obsah: Sašu pri skúške šiat v kamarátkinom módnom butiku vyvedie z miery muž, ktorý sa na ňu pozerá cez výklad. Keď ju Alex osloví, Saša, uchvátená jeho šarmom, sa tvári, že je majiteľkou obchodu, a vymyslí si aj falošné meno, aby mu nemusela povedať, že žije iba v malom domčeku so sestrou a s malým Miškom. Alex ju pozve na rande, no Saša dlho netuší, že ani on nie je bez tajomstiev.


Ten bozk

Rok vydania: 2014
Kniha vyšla v edícii EMMA love.
Väzba: Brožovaná
Počet strán: 128 strán
Obsah: Jedná sa o román s gynekologického prostredia. ( Zatiaľ som nemala čas knihu prečítať, ale určite sa do nej pustím).





No a teraz otázky a odpovede. 

Prečo ste začali pisať?
Viedla ma k tomu moja mamička – k čítaniu kníh a s tým je veľmi úzko späté aj písanie. Čítaním získavate slovnú zásobu a môžete ju využívať pri písaní. Najskôr som písala do školského časopisu, v pätnástich rokoch som začala ponúkať svoje články o známych ľuďoch alebo udalostiach ako koncerty a podobne do celoštátnych časopisov a to vlastne pomaly odštartovalo moju novinársku kariéru. No a od nej je už len krôčik k písaniu kníh.

Číta vaša rodina vaše knihy?
Samozrejme, že áno, najmä mamička a sestra sú jednými z mojich prvých čitateliek. A moje najbližšie kamarátky. :)

Aký štýl kníh čítate?
Napísala som niekoľko biografických kníh známych osobností, knižky rozhovorov s významnými ľuďmi, v ostatných rokoch sa venujem najmä písaniu románov pre ženy, ale sama rada čítam najmä politickú a politologickú literatúru. Občas si rada prečítam aj knihu o slávnej osobnosti, ktorú obdivujem – napríklad M. Thatcherovú, Baracka Obamu, ale aj romány mojich kolegov či kolegýň - spisovateliek, medzi ktorými som si našla veľa priateľov.

Váš obľúbený autor?
Je ich viac...

Kniha ku ktorej sa stále vraciate?
Babička od Boženy Němcovej, Tolstého Anna Karenina, Obamova Cesta za snami môjho otca... Kissingerovo Umenie diplomacie... Neviem vybrať jednu z nich, hodnotných kníh, ktoré vo mne zanechali hlbokú stopu, je naozaj veľmi veľa.

Ste voči svojim kolegom spisovateľom kritická?
Áno.

Sú vaše knihy pre všetky generácie?
Podľa prieskumu, ktorý som si nechala pripraviť vlani, moje knihy čítajú najviac dievčatá a dámy medzi 15 a 35 rokom, potom od 36 do 45, ale krásne ohlasy mi prichádzajú aj od dám v zrelšom veku.

Najšťastnejší deň vo vašej spisovateľskej kariére?
Asi vydanie prvej knižky, keď som mala 26 rokov a potešila som ňou svojich rodičov... Odvtedy mi vyšlo už 19 kníh a ja sa teším z každej z nich aj spolu s maminou a ockom... J A ešte bolo pre mňa veľmi silným momentom vydanie mojej prvej českej knihy vlani, keď pri jej štarte stáli úžasní Helena Vondráčková s manželom Martinom Michalom ako krstní rodičia.

 Je nejaký autor ktorého by ste chceli spoznať?
Zatiaľ všetkých, ktorých som spoznať chcela, som aj mala tú česť spoznať. J

Čo by ste odkázali svojim čitateľom a začínajúcim autorom?
Nech sa nevzdávajú, nech sa nenechajú nikým a ničím nikdy znechutiť, idú si vlastnou cestou a nech na sebe veľa - veľa pracujú, lebo iba to im môže priniesť dlhodobý úspech.

Chcela by som samotnej autorke poďakovať za poskytnutie odpovedí a kníh. Popriať jej veľa úspechov a ešte viac napísaných kníh. No a čo vy? Máte nejakú knihu od tejto autorky? A áno aký máte na ňu a jej tvorbu názor? Budem rada za každý komentár. :)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...