15. 1. 2015

Rozhovor s Monikou Wurm



Ahoj.

V dnešnom článku vám chcem predstaviť ďalšiu slovenskú autorku Moniku Wurm. Určite ste si všimli jej dva romány Slzy predaných dievčat a Pakistanská princezná. Monika bola taká milá a zaslala mi svoju knihu Slzy predaných dievčat a samozrejme mi odpovedala na pár mojich otázok.
Takže môžeme začať.



Niečo o Monike:
Hoci jej priezvisko neznie typicky slovensky, je to Slovenka ako repa, len sa vydala a žije vo Viedni. Narodila sa v Bánovciach nad Bebravou 29. Novembra. MONIKA WURM vtrhla na náš knižný trh len pred necelými tromi mesiacmi – ale stihla na ňom narobiť poriadny vietor! Vyšli jej takmer naraz dva romány, oba veľmi úspešne a z nich sa Slzy dievčat stali jedným z najväčších knižných hitov vianočného trhu, ktorý len čerstvo máme za sebou. 






Otázky:
 Prečo ste začali písať?
K písaniu som sa dostala celkom náhodne, ľudovo sa tak pekne hovorí - ako slepec k okuliarom. (úsmev) Nikdy som si nepomyslela, že by som dokázala napísať knihu. Kedysi som hľadala niekoho, kto by za mňa napísal príbeh, ktorý som mala v hlave. No nik nebol ochotný. Priatelia ma povzbudzovali, aby som knihu napísala sama. Veľmi som sa toho obávala, no nakoniec som poslúchla a neľutujem. Teraz píšem už moju štvrtú knihu.

Číta vaša rodina vaše knihy?
Áno. Moja rodina číta, dokonca aj mužské pokolenie, čo bolo pre mňa príjemným prekvapením.

 Aký štýl kníh čítate?
Milujem historické romány a knihy prešpikované orientálnou romantikou. Nepohrdnem ani kvalitným novodobým dielom slovenských autorov.

Váš obľúbený autor?
Je ich mnoho, bolo by nespravodlivé, keby som spomenula iba jedného z nich.

 Kniha ku ktorej sa stále vraciate?
Emma Tekelyová a jej: Byť milovaná je úžasné a Byť ženou je úžasné.

Ste voči svojim kolegom spisovateľom kritická?
Samozrejme, že som kritická. Vyžadujú to odomňa rovnako, ako aj ja od nich.

Sú vaše knihy pre všetky generácie?
Osobne si myslím, že potešenie v mojich knihách môžu nájsť takmer všetky generácie. Ukryla som do nich všetko to, čo by mohlo zaujať asi každého čitateľa a to sú láska ruka v ruke s nenávisťou, erotické šteklenie a samozrejme odhaľovanie tajomstiev nie tak celkom známych krajín, ako je napríklad Pakistan, alebo Spojené arabské emiráty.

Najšťastnejší deň vo vašej spisovateľskej kariére?
Najkrajší deň bol práve ten, keď som vo svojom náručí zovrela moju úplne prvú knihu. Od radosti som sa rozplakala.

Je nejaký autor ktorého by ste chceli spoznať?
Poznám mnoho úžasných spisovateliek a zopár spisovateľov osobne, ale rada by som raz stretla E. L. James - autorkou knižného fenoménu Fifty Shades of grey – Päťdesiat odtieňov šedej.

Čo by ste odkázali svojim čitateľom a začínajúcim autorom?
Mojím čitateľom z celého srdca ďakujem za ich podporu a láskavé správy, ktorými mi denne robia obrovskú radosť. Zbožňujem Vás.
Začínajúcim spisovateľom odkazujem, aby sa nikdy nevzdali. Každá cesta sa začína prvým krokom. Držím im palce a prajem veľa úspechov pri plnení ich snov.


Kniha Slzy predaných dievčat



Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Motýľ
Väzba: Pevná
Počet strán: 384 strán
Obsah: Zdanlivo pokojný život chudobnej polosiroty Malaye z filipínskeho mesta Manila prevráti na ruby spleť tvrdých rán, ktoré jej uštedrí osud : otec – alkoholik ju predáva mafii, ktorá obchoduje s bielym mäsom, a to iba niekoľko dní po tom, ako ju brutálne znásilní nápadník. Úbohé 16 – ročné dievča potom spolu s inými rovesníčkami prepašujú za katastrofálnych podmienok do Dubaja – mesta snov, v ktorom ju vydražia ako luxusnú spoločníčku. Po smrti prvého pána Malayu osud nečakane zaveje do rúk iného muža. Dokáže si zlatooká  dievčina získať srdce svojho nového pána, atraktívneho horkokrvného lekára? Aký osud očakáva Malayu v krajine nekonečných možností a zdanlivého bohatstva? Ako sa popasuje s vlastnou zbierkou jaziev? Tlejúca vášeň a erotické iskrenie v detailne spracovaných opisoch dodávajú knihe silný náboj. 


V prvom rade chcem poďakovať Monike za knihu a za odpovede na moje otázky. Chcem jej popriať veľa úspechov v živote. Dostala sa vám do rúk jedna z jej dvoch kníh? Ak áno aký máte na ňu názor?





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...