22. 2. 2015

Rozhovor s Luciou Božikovou



Ahoj
Už vyše 4 mesiacoch je na pulte v kníhkupectvách kniha Žila som v zlatej klietke. Ak ste si ju tam náhodou ale nevšimli tak ja som sa rozhodla pre vás vyspovedať autorku knihy Luciu Božikovú.




Prečo ste začali písať?
Myšlienka napísať knihu vo mne driemala dlhšie obdobie, no zreálnila som ju až minulú zimu. Dlho som v sebe nosila príbehy žien, ktoré padli na samé dno a zakaždým bol ich spoločným menovateľom majetný chlap. V jeden deň som sa rozhodla, druhý deň som už písala.

Čítala vaša rodina vašu knihu?
Rukopis nie, ale hotovú knihu čítali všetci členovia mojej rodiny. Najbližší i vzdialenejší.

Aký štýl kníh čítate?
Čítam najmä motivačnú literatúru, ale nie každá ma zaujme. Ak ma nechytí na prvých stranách, odložím ju a už sa k nej nevrátim. Vyhýbam sa dogmaticky písaným knihám a autorom, ktorí zovšeobecňujú problémy na pro-americkú spoločnosť.  V poslednom období ma zaujalo viac slovenských autoriek ženských románov, je však ťažké menovať konkrétnu.

Váš obľúbený autor?
Mám rada Paula Coelha a Robina Sharmu, ale nedržím sa ich striktne.

Kniha ku ktorej sa vraciate?
Malý princ od Antoine De Saint-Exupéry a rada sa vraciam ku knihám citátov.

Ste voči svojim kolegom spisovateľom kritická?
V živote sa neriadim žiadnym pravidlom, ale v tomto prípade, platí staré známe: Ži a nechaj žiť. Nemám byť, prečo kritická. Mám úctu voči každému autorovi, pretože viem, koľko hodín, dní a mesiacov mu trvalo, kým jeho kniha uzrela svetlo sveta. Každý má iný štýl písania i okruh svojich čitateľov, konkurencia tu je a bude a ja ju v plnej miere akceptujem. Dnes môžem s radosťou skonštatovať, že mám medzi autormi aj niekoľko priateľov.

Je vaša kniha pre všetky generácie?
Moju knihu čítala adolescentka aj babka sedemdesiatnička. Je zameraná na mladšiu a strednú generáciu, ale prečítať si ju môže ktokoľvek.

Najšťastnejší deň vo vašej spisovateľskej kariére?
Veľmi ma potešilo, keď mi z vydavateľstva Motýľ oznámili že mi knihu vydajú.  To bol ten pomyselný moment s veľkým „M.“

Je nejaký autor ktorého by ste chceli spoznať?
Takéto ambície nemám, ale z čias minulých by bolo zaujímavé stretnúť napríklad Jozefa Gregora Tajovského.

Čo by ste odkázali vašim čitateľom a začínajúcim autorom?
Ďakujem všetkým čitateľom, ktorí siahli po mojej knihe a vydržali ju čítať až do konca. :-) Začínajúcim autorom fandím a verím, že sa nevzdajú pri prvotnom neúspechu a pôjdu ďalej. Pokiaľ máte pocit, že máte čo povedať, píšte a nemajte strach svoj rukopis poslať vydavateľovi.




O knihe Žila som v zlatej klietke



Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Motýľ
Väzba: Brožovaná
Počet strán: 224 strán

Obsah:
Mia mala život, o akom mnohé z nás môžu len snívať. Luxusné kúsky v šatníku, dokonalú figúru umocnenú modernou plastickou chirurgiou či hriešne drahého tátoša v garáži... Využívala všetko, čo jej priateľ poskytoval, ale nedokázala vzdorovať jeho násiliu, ponižovaniu a absurdným sexuálnym chúťkam, hoci ho v skutočnosti nenávidela. Keď bola presvedčená, že ju chce požiadať o ruku, prežila najväčšie sklamanie svojho života. Jej najcitlivejšou slabinou je nízke sebavedomie, ktoré neunesie závislosť od chlapa, a tak ju pád na dno mimoriadne bolí... Dokonalý ligotavý život sa jej zrútil ako domček z kariet. Mia prichádza na to, že navonok možno mala všetko, ale nemá to, po čom túžila najviac opätovanú lásku... Tajne miluje iného muža, zistí však, že nikdy nebude jeho. Najkrajšia noc, akú kedy zažila, sa premení na nočnú moru a Mia sa musí vrátiť k tomu, ktorého nenávidí. Ako sa dokáže vyrovnať s tým, že ju život takto ťažko skúša?

Ak ste túto knihu čítali tak by ma určite zaujímal váš názor na danú tému. Ja osobne nemám vyhradení štýl čo sa týka kníh. Určite vám odporúčam prečítať túto knihu a spraviť si ňu vlastní názor. Určite to je veľká zmena po ére hviezd, 50 odtieňoch a pod kníh ktoré sú momentálne veľký ošiaľ (asi budem jedna s mála ktorá ani jednu z týchto kníh nečítala a v najbližšej dobe sa ich ani nehodlám čítať). Budem rada ak mi svoj názor vyjadríte v komentároch. :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...