1. 7. 2017

Rozhovor s nezávislou kozmetickou poradkyňou Mary Kay Broni Jakubičkovou


Ahoj


Vítam Vás pri dnešnom nezvyčajnom článku na mojom blogu. Po strašne dlhej dobe som sa rozhodla vyspovedať jednu milú osôbku a moju dobrú kamarátku Broni Jakubičkovú ktorá je nezávislou kozmetickou poradkyňou Mary Kay.  Týmto rozhovorom Vám chcem priblížiť trošku ich kozmetiku, filozofiu ich firmy a zasvätiť Vás do „práce“ nezávislej kozmetickej poradkyne. Dúfam že sa vám článok a fotky budú páčiť J




Ako sa momentálne máš?  
Teším sa, pretože som konečne doskúškovala a začali sa pre mňa „prázdniny“, alebo aby som bola presnejšia, voľno od školy. Bolo to od apríla veľmi stresujúce obdobie, pretože bolo potrebné odovzdávať rôzne projekty, riešenia, potom prišli záverečné hodnotenia. Dávam si týždňovú „dovolenku“ od všetkého a potom sa pustím aktívne do práce. Keďže som dosť zanedbávala aj svoje weby, mám rozpracované články, pracujem na novom projekte, ktorý je mojim hnacím motorom pre väčšiu aktivitu a to ma napĺňa radosťou. Som rada, že sa konečne začali v mojom živote diať udalosti, ktoré ma posúvajú viac vpred ako predtým.

Ako si sa dostala k Mary Kay?
Bola som maturantka a zrovna som sa chystala na pracovný pohovor do reštaurácie v Nitre, ktorý sa konal až neskôr poobede. V ten istý deň som mala dohodnutú hodinku krásy s mojou dobrou kamarátkou z detstva. Musím priznať, že raz som ju odmietla, pretože som sa obávala, že dôjde k situácii, v ktorej sa nebudem cítiť komfortne a zničí to naše priateľstvo. Ale v konečnom dôsledku po nejakom čase, keď som uvidela jej prácu ako krásne líči, som sa nechala zlomiť a napísala jej. Veľmi som si svoju prvú hodinku krásy užila, ale nakoľko som nemala vtedy ešte žiaden príjem, nemohla som si dovoliť kúpiť žiadne prípravky, ale o ich úžasnej kvalite som mala možnosť sa presvedčiť na vlastnej koži a cítila som, že mi dokážu pomôcť s mojou veľmi mastnou pleťou a pehami. Pocit na pleti a rukách bol nádherný a ten krásny makeup urobil dobrý prvý dojem na moju zamestnávateľku. Takto by som opísala svoje prvé stretnutie s Mary Kay.




Čo ta najviac na tejto „práci“ zaujalo?
O pol roka na to, ako som bola u Niki na svojej prvej hodinke krásy, som sa vďaka sociálnym sieťam stretla s Alex s rovnakým zámerom. Nebudem klamať a narovinu dám najavo, že toto druhé stretnutie ma utvrdilo v tom, že naozaj si potrebujem riešiť svoju pleť. Na konci hodinky krásy sa ma Alex spýtala, či by som si vedela predstaviť robiť to, čo ona. Presne som vedela čo robí, pretože som sa v jej prítomnosti cítila veľmi príjemne, dobre sme si sadli a porozprávali sa ako keby sme sa poznali dlhú dobu. Vtedy som zistila, že Mary Kay je úplne iná ako iné kozmetické firmy ponúkajúce pracovnú príležitosť pre ženy. Zaujalo ma to, že nejde o katalógový predaj, ale že ide o skutočné riešenie problémov žien, o obohatenie ich životov, o spríjemnenie ich dňa a že práve toto dáva tejto práci hlbší zmysel. Už vtedy som mala skúsenosť s prácou systémom MLM a dobre som vedela, čo to všetko zahŕňa. Priznám sa, že som kariérny typ a mám rada, keď bývam za svoju prácu aj dostatočne ocenená a to nie len finančne. Práca mi musí dávať zmysel. Postupom času som zistila, že Mary Kay je ideálna pre ženy, ktorým záleží na rodinnej pohode, ale súčasne chcú byť nezávislé a robiť niečo hodnotné. A to je úžasné, že mi stačí len pár hodín týždenne a pri správnom systéme si dokážem zarobiť toľko, koľko potrebujem. V budúcnosti chcem mať deti a vieme, že dnes mamičky s detičkami to nemajú ľahké na trhu práce. Ďalšia vec, s ktorou som sa stotožnila je filozofia firmy. Ak posuniem ja teba, tým pádom ty posunieš automaticky mňa. U nás neexistuje žiadna závisť, predbiehanie sa kto získa najviac hviezdičiek či čmeliakov, tu panuje zdravá tímová súťaživosť. Podnikám sama na seba, ale nikdy v tom nie som sama. Počas toho, ako som pracovala v rôznych reštauračných zariadeniach som zistila, že som nezamestnateľný typ a nedokážem sa v priebehu niekoľkých dní prispôsobiť pravidlám firmy a vedieť všetko o všetkom a znášať tlak spolupracovníkov a nadriadených. Potrebujem mať na všetko svoj čas a dostatočnú podporu, ktorú dostávam od svojej úžasnej obchodnej riaditeľky Majky. Tu nemusím nič, ale môžem všetko.

Koľko sa venuješ Mary Kay?
Svoju zmluvu nezávislej kozmetickej poradkyne som podpísala ku dňu 29. januára 2016 a tento dátum nikdy nezabudnem. Odvtedy sa neustále rozvíjam či už po odbornej stránke, ale aj osobnostnej. Stačí mi len pár hodín týždenne na prácu a dokážem si zarobiť rovnako, ako keby som bola v zamestnaní 8 – 16 hodín denne celý mesiac a bez stresu. Považujem sa za večného študenta a preto sa Mary Kay venujem aj keď nemám stretnutia so ženami. Každá práca si vyžaduje určité vedomosti a zručnosti, ktoré si zveľaďujem v rámci svojho voľného času. To ale neznamená, že sa učím dlhé skriptá, ako si to potenciálne nové poradkyne myslia :D Rada sa učím nové veci a preto si sama vyhľadávam podnetné informácie, ktoré dokážu expandovať moju efektivitu v práci.



Ako vyzerá tvoj bežný deň?
Popravde, na túto otázku sa mi len ťažko odpovedá, keďže každý deň mám iný. To záleží od toho, či mám školu, či je skúškové obdobie, či mám voľno, či som s priateľom. Ale keďže sú tu letné prázdniny, tak moje dni po skúškach vyzerajú na prvý pohľad síce rovnako, ale vždy sú v niečom iné. Rozhodla som sa svojmu podnikaniu venovať maximálne tri dni do týždňa, pretože sa chcem venovať aj priateľovi, chceme si spoločne užiť leto a venovať sa svojim záľubám. Skoro ráno vstávam, čiže o 6-tej, niekedy o 5-tej. Je to preto, že o tomto čase ma nikto nevyrušuje, nevyvoláva a ja mám čas na svoj ranný rituál. Nenadarmo sa vraví, že ráno robí deň a to, ako vyzerá naše ráno určuje, aký zvyšok dňa nás čaká. Môj deň začína horúcim kúpeľom, pokračujem meditáciou a jogou, poprípade posilňovaním. Vždy musím mať ráno nejaký pohyb, pretože mávam bolesti v kolenách a na chrbtici a pravidelným pohybom tieto bolesti eliminujem. Pripravím si svoj zelený čas s medom a popri tom čítam motivačné, inšpiratívne či iné odborné články. Nech sa deje čokoľvek, rána musím mať za každých okolností v pohode a kľudné, preto aj to skoré vstávanie, ktoré ma vôbec počas dňa neunaví. Niekedy, keď sme s priateľom leniví, trošku dlhšie si pospíme. Podľa vzájomnej dohody sa stretávam s klientkami, buď doobeda alebo popoludní a po práci si prečítam znova nejaké články alebo knihy, zúčastňujem sa rôznych webinárov, idem do prírody, cvičím. Ťažko sa mi popisuje môj bežný deň, je to veľmi rozmanité.

Čo si robila pred Mary Kay?
Popri strednej a prvý ročník na výške som pracovala ako servírka v minimálne siedmych reštauráciách a hoteloch v Nitre. Som vďačná aj za skúsenosť pracovať sama na seba po prvýkrát ako finančníčka, viedla som svoj tím ľudí, zlepšilo sa moje sebavedomie, viem veľa vecí, ktoré mnoho mojich rovesníkov neovláda a posunula som sa viac vpred. Potom však som nastali okolnosti, kedy sa mi moje prvé podnikanie rozbehlo a dobrovoľne som prišla o svoj fixný príjem a začala makať konečne sama na seba. Neskôr sa k tomu pridala Mary Kay, skončila som s finančníctvom a teraz mám iba Mary Kay.

Čo máš vyštudované?  Čo študuješ?
Po skončení základnej školy ma otec prihlásil na strednú školu na odbor kuchár a dokonca do učebného odboru (bez maturity). Na základnej škole som bola nie veľmi vzornou žiačkou, skôr horším priemerom a preto moje sny o medicíne a farmaceutike sa rozplynuli. Snom mojich rodičov bolo, aby zo mňa mali IT-čkarku alebo elektrikárku. To sa im našťastie nepodarilo splniť :D Je veľmi ťažké v tak malom veku vedieť, čo budete robiť po zvyšok vášho života, ale už vtedy som mala jasno, že chcem zarábať sama na seba. Po troch mesiacoch na strednej som sa rozhodla prestúpiť do maturitného ročníka, čo môj otec vedel stráviť len ťažko a neveril mi, že ja niekedy dokončím strednú školu, nedajbože zmaturujem :D Ale ja som si verila. Na začiatku tretieho ročníka som prestúpila na odbor čašník, servírka, čo sa taktiež nepáčilo môjmu otcovi, ale ja som bola presvedčená, že chcem byť v kontakte s ľuďmi, vtedy som totiž mala akreditované certifikáty o absolvovaní barmanského a baristického kurzu a veľmi ma to bavilo. V poslednom maturitnom ročníku som ale zistila, že tieto štyri roky boli pre mňa úplne zbytočné a že nechcem robiť v tejto oblasti. Chcela som iba maturitu a ísť ďalej na vysokú školu. Vtedy som zastávala ešte názor, že čím vyššie vzdelanie, tým lepšia práca. V mojom podnikaní ma veľmi posúva aj odbor, ktorý študujem na Pedagogickej fakulte na UKF v Nitre. Momentálne som ukončila druhý bakalársky ročník odboru andragogika – výchova a vzdelávanie dospelých ľudí. Vo svojej bakalárskej práci sa zameriavam na vzdelávanie a zamestnávanie odsúdených, ale vzhľadom k všetkým skutočnostiam, diplomovú prácu by som rada venovala profesijnej sfére a personalistike.

AKÉ SÚ TVOJE NAJOBĽÚBENEJŠIE PRODUKTY OD MARY KAY?
VŠETKY :D Ak mám byť konkrétna, tak najviac milujem náš odličovať očiek na báze silikónu, ktorý na prvý šup odlíči bez toho, aby štípali oči, dokonca keď je žatva, všade prah, používam ho na očistenie od nečistôt a na upokojenie, ak sú podráždené. Som naň pyšná, pretože získal niekoľko ocenení za najlepší prípravok a svojim zložením patrí určite medzi TOP produkty v kozmetickom priemysle. Medzi moje TOP patrí aj TimeWise Čistenie 3v1 na mastnú až zmiešanú pleť, ktoré je ľahučké, krásne pení, nedráždi a ak máte ste dámy, ktoré sú neustále v pohybe a nemáte rady, ak máte stráviť v kúpeľni veľa času, tak toto je riešenie pre vás, je aj v prevedení pre suchšiu pokožku. Spája v sebe prvé tri kroky – čistenie, masku a tonikum, takže nepotrebujete na začiatok tri fľaštičky. Ja túto možnosť zbožňujem, keď som mimo domu. Ako tretiu lásku som si vybrala sérum C+.  Ide o koncentrát vitamínu C, nevyhnutne potrebný pre obnovu pokožky, ak je povädnutá, potrebuje dodať šťavu a zobudiť sa. Milujem ho najmä v prechodných obdobiach, kedy tá pleť sa potrebuje adaptovať na nové klimatické podmienky. Keďže vitamín C je hydrofilný, čiže sa rozpúšťa vo vode, to umožňuje rýchlejší rozklad v pokožke a rýchlejší efekt, ale za to nemusíte mať obavy, dlhodobo pôsobí v pokožke a vyčaruje nám sviežosť a šťavnatosť. Čo sa týka dekoratívky, tak jednoznačne očné tiene. Nanášanie je jednoduché, dlhotrvácne (celý deň aj celú noc až do rána, čo uznávajú najmä nevestičky), farby sú krásne, stačí máličko – dve vrstvy jemne naklepať na očné viečko.



ČO „PRÁCA“ PRE MARY KAY PREDSTAVUJE?
Na začiatok musím zdôrazniť, že nie som kmeňovým zamestnancom firmy Mary Kay, takže nepracujem pre ňu a vzhľadom k vnútorným pravidlám spoločnosti, jej zamestnancom sa stať ani nemôžem. Som nezávislou kozmetickou poradkyňou, ktorá spolupracuje s firmou, pracujem sama na seba a pre seba, preto aj to označenie na začiatku – „nezávislá“. To znamená, že Mary Kay mi dodáva potrebné prostriedky na uskutočňovanie svojho nezávislého podnikania. Samotná práca nezávislej kozmetickej poradkyne je krásna. Aj našim mottom je, že nerobíme iba predaj kozmetiky, ale obohacujeme životy žien. V prvom rade, čo je základom je, že radíme ženám, ako sa starať o svoju pleť správne, radíme im vhodné prípravky, ktoré sú prísne kontrolované a vyvíjané lekármi a tiež aj poskytujeme informácie o tom, aké aktívne látky pre vyliečenie pleti ženy potrebujú. Možno sa to na prvý pohľad zdá, že cieľom je predať krém, ale za našou prácou stojí niečo viac. Musíme sa neustále vzdelávať, pretože naše prípravky obsahujú vysoký podiel účinných látok, ktoré sa používajú aj vo farmaceutike a v niektorých liečivách a v záujme zdravia nášho a zdravia našich zverenkýň, by sme mali poznať účinky a správne kombinácie prípravkov. Ale to nie je iba o tom. Akékoľvek stretnutie s Mary Kay-kou je príjemným zážitkom, naše školenia sa nesú v znamení dobití bateriek a úprimnou priateľskou atmosférou. Pracovná príležitosť nie je iba o predaji, ale o zdieľaní radosti a potešenia. Je o tom dopriať žene dávku sebavedomia, dávku pozitivity a vyzdvihnúť jej jedinečnosť. Ľudia po odchode zo štúdia zabudnú, aké prípravky použili, ale na zážitok s vami nikdy nezabudnú.

KDE VŠADE ŤA MÔŽU POTENCIÁLNE ZÁKAZNÍČKY NÁJSŤ?
Rôzne :D Momentálne riešim otázku štúdia, s mojou direktorkou zdieľame jeden priestor, ale keď máme hromadné stretnutia, je to ťažké a robím všetko preto, aby som mohla aj ja v blízkej budúcnosti mať to vlastné, iba sama pre seba. Nemám problém robiť hodinky krásy a skrášľovania ani u dám v ich domovoch, v práci, kaviarni, hocikde. Záleží od vzájomnej dohody. Nemám problém robiť ani dni krásy, kedy ide skôr o spoluprácu s podnikom, firmou. Ide o podporu ich marketingu a spríjemnenie pobytu klientov, zákazníkov a hostí v prostredí podniku. Ak by čitateľky mali záujem o skrášlenie seba a svojich kolegyniek v ich práci, či o líčenie ako sprievodný program firemnej akcie, som k dispozícii, dámy sa rady nechajú hýčkať hocikedy a hocikde JStretnúť ma dámy môžu aj na webe www.beauty-studio.webnode.sk, kde nájdu podrobnejšie informácie nie len o dni krásy a spolupráci, ale píšem aj odborné články, ktoré vychádzajú prevažne z mojich vlastných skúseností. Pôsobím aj na sociálnych sieťach, nájdete ma na Instagram-e pod menom beautystudiobj, na Facebook-u pod menom BeautyStudioBJ. Môžete sa pridať k mojim sledovateľom a získať tak vhľad, ako reálne vyzerá práca nezávislej kozmetickej poradkyne a čo všetko môžu u mňa dámy absolvovať.

AKÉ JE TVOJE MOTTO?
Mám ich viacero, ktoré mi neustále pripomínajú, prečo treba na sebe neustále pracovať a hlavne prečo pracovať s Mary Kay. Ide o mottá, ktoré vyslovila pani Mary KayAsh – zakladateľka tejto spoločnosti. Prvým je „Ľudia podporujú to, čo pomáhajú vytvoriť“. Toto motto u mňa rezonuje najmä vtedy, keď mám lenivú chvíľku a do ničoho sa mi nechce. Vtedy si spomeniem, že sa nemôžem sťažovať za svoju situáciu, pretože som ju uskutočnila. Ďalším je „Spoločnosť je dobrá len ako sú ľudia, ktorí v nej pracujú.“ Na poslednú skúšku z personalistiky som sa učila o firemnej kultúre a vtedy sa u mňa zjavoval práve tento výrok. Najlepšia investícia, ktorú ako líder (líder svojho života alebo líder tímu) môžem urobiť je, že investujem do rozvoja ľudských zdrojov, keď sa ľudia rozvíjajú, chápu, prečo robia svoju prácu, stávajú výkonnejšími, to sa podpíše na ich psychike, vplyv to bude mať aj na vedúcich a bude to vo firme všeobecne prospešné. A takto to je aj v Mary Kay. A najviac mám rada tento výrok ,,Váš prístup určuje, ako vysoko dosiahnete. Platí, že ak si myslíte, že môžete, potom môžete. Ale ak si myslíte, že nemôžete, máte pravdu.

ČO BY SI ODKÁZALA ŽENÁM?
Nájdite si čas na seba. Dnes sme ako ženy zahltené toľkými aktivitami – starostlivosť o manžela, o deti, práca, atď, že zabúdame na tú najdôležitejšiu osobu, bez ktorej by sa to všetko nezaobišlo – my samé. Doprajte si luxus aj pre seba. Najlepšia investícia je investícia do seba. To, čo (ne)vrazíme do seba sa odzrkadlí na našom budúcom ja. Chceme byť každá krásna babka. Využite každú príležitosť, ktorá sa vám naskytne a nebojte sa zmeny. Nikto nevraví nič o tom, že budete musieť odísť z vášho overeného spôsobu života, pridajte si také aktivity, ktoré síce dnes nemajú žiaden význam, ale neskôr za ne budete vďačné. A stať sa môže aj to, že budete v tom natoľko úspešné, že budete chcieť samé tú zmenu uskutočniť vo väčšom rozsahu. Čo stratíte tým, že niečo iba vyskúšate? V najhoršom prípade budete vedieť, že to nebudete chcieť robiť. Nech sa to týka čohokoľvek. Všetko, čo nám príde do cesty príde z nejakého dôvodu – aby sme sa toho chytili a využili to. Všetko je iba v našej hlave J


S Broňou sa poznám už vyše roka a viem že ju práca s ľuďmi baví a baví ju sebarozvoj.  Vidím že sa posúva každým dňom ďalej a ďalej.  Plní si svoje ciele a sny, popritom študuje a stíha tráviť čas aj s priateľom.  A toto sa mi práve na niektorých ľuďoch páči. Idú si za svojim a snažia sa deň čo deň na sebe pracovať a byť lepší ako včera.

Dúfam že sa vám dnešní rozhovor páčil J

Majte sa krásne J Pá 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...