20. 9. 2017

Moje leto


Ahoj

Keďže nám už začala jeseň tak som sa rozhodla vám napísať o svojom lete. Samozrejme toto leto bolo iné ako všetky ostatne a to už len z toho dôvodu že som nemusela do mesta dochádzať. Minulý rok sme ešte v lete prerábali byt tak som stále lietala medzi Piešťanmi a Topoľčanmi a to znamenalo že sme mohli len na výlety a akcie chodiť len v sobotu pretože by sme to inak vôbec nestíhali. Nie že by som mala momentálne strašne veľa času ale je to lepšie keď mám prácu cca 10 minút od domu ako dochádzať a prestupovať. No ale pustíme sa do toho.



Asi začnem mojou a priateľovou dovolenkou. Keďže mal J dovolenku začiatkom júla tak som sa prispôsobila jemu. Naše leto nezačalo moc pekne lebo pršalo a bolo chladno. Chceli sme niekam ísť no kam v takomto počasí. Čo nás ako prvé napadlo boli nákupy a zašli sme si teda do Partizánskeho. Samozrejme sú tam také isté obchody ako aj u nás v meste. No oni tam majú Mrs Noodl čo je rýchle občerstvenie so skvelými rezancami, je tam strašne milá obsluha a každého zákazníka si odfotia a dajú to na facebook, rezance sú s kuracím mäsom a na výber máte tuším z dvoch omáčok, dajú vám aj paličky no kto by to s nimi nevedel dávajú aj plastové vidličky. Na výber majú z dvoch veľkostí a na obal vám napíšu meno aké chcete. Príde mi to strašne milé a odchádzali sme so skvelou náladou. 


Samozrejme sme si aj nakúpili a mne spravil radosť sidolux do domácnosti. Áno asi už vážne starnem alebo sa zo mňa stáva žienka domáca ale roky idú. Boli dni keď sme len sedeli doma a oddychovali, veď v takomto teple no boli zase dni keď sme ráno odišli a prišli až večer. No Keď sa nám nechcelo ísť na žiaden výlet tak sme sa išli len prejsť, sem tam si zapínam krokomer a niektoré prechádzky stáli za to. Preto rada využívam aplikáciu Samsung health ktorá je podľa mňa najlepšia. Môžem si nadstaviť čo chcem, či už beh, bicyklovanie, chôdzu dokonca aj jógu a spánok plus koľko človek denne vypije vody. Za mňa je to fakt najlepšia aplikácia.


Zhruba asi v polovici dovolenky som sa v noci zobudila na strašné bolesti žalúdka. Chvíľu som sa prehadzovala v posteli a hľadala polohu v ktorej by to aspoň trochu utíchlo no nič nezaberalo. Či sa mi to páčilo alebo nie musela som zobudiť priateľa. Ten už chcel volať sanitku lebo sa zľakol že ma chytilo slepé črevo, no po chvíli mi to prešlo a nejako som zaspala ale ráno som bola nútená ísť k obvodnej pretože už dlhšiu dobu mi bolo zle. Určité jedlá mi nerobili dobre a stále som len priberala. Po neskutočne veľa vyšetreniach a čakania mi lekárka povedala že mám zvýšenú kyselinu močovú, čo znamená že napríklad rybičky v konzerve a podobné veci jesť nemôžem vôbec, čokoládu, kakao, kávu, hríby, mäso a ďalšie veci môžem len sem tam a áno môžem zeleninu a podobne ale aj to nie všetku. Moje telo nemôže prijímať veľa purínov lebo mi je potom zle. Neraz sa mi stalo že napríklad v čínskej reštike som si objednala kung pao, zjedla som ho a asi o 5 minút som musela letieť na wc čo mi ostalo zle. Možno to je smiešne ale verte mi nie je , moje telo zadržiava veľa vody čo znamená že nie som tak tučná len nemôžem dostať zo seba vodu. Človek so zvýšenou kyselinou alebo už DNOu si musí dávať pozor na to čo konzumuje lebo ak si nebude dávať pozor tak začne priberať, bolia ho svaly a kĺby a hlavne ho bolí žalúdok a je mu zle. Keďže my počas leta veľa cestujeme tak si musím dávať pozor na to čo jem. Naučila som sa brať si jedlo z domu alebo po prípade si objednať hranolky alebo šalát. Dokonca aj klasická kopčeková zmrzlina mi robí zle, takže keď ideme počas leta do Bojnickej zoologickej tak si tam dávam ľadovú drť. No ale neboli sme len v Bojniciach, aby som videla aj ďalšie zoologické tak sme išli pozrieť aj do Zoo + Dinopark v Bratislave bolo tam krásne, síce nám zase nevyšlo moc počasie ale samozrejme mne sa páčilo z celej zoo najviac sekcia surikát . Som na ne zaťažená. Samozrejme sme si spravili aj výlet do Nitry a na koniec dovolenky sme šli na Beckovské slávnosti. Chodíme tam každý rok, mne osobne sa tam najviac páčia stánky s ručne vyrobenými vecami, aj tento rok som si odtiaľ odniesla pár kúskov. Všetko bolo fajn prešli sme sa na malý skanzen a aj koncerty boli fajn, hlavne no name jediné čo sa mi tam nepáči sú opitý ľudia. Mne osobne to je jedno kto si čo robí ale keď idete a taký dosť opitý do vás vrazí a obleje vás tatratea 52 tak vám to moc príjemné nie je. Síce sa to nestalo mne no jedna staršia pani sa preto rozčuľovala a hádala sa tam s jedným takým „indivíduom“. Keby je on ticho a nič nepovie tak je všetko fajn lenže on išiel ešte do nej rýpať či nevedela dávať pozor. Na týchto väčších akciách vidíte charakter človeka a to aký je. Našu dovolenku sme ukončili práve Beckovom. No ale to neznamená že sa nám skončilo leto. Samozrejme sme boli aj u mojich rodičov a v Piešťanoch za kamarátkou. Ďalší z výletov bola návšteva v Rajeckej lesnej a Čičmanoch. Áno stále tam je všetko rovnaké, no ja tam rada chodím vždy tam načerpám takú nejakú silu a pokoj. Prichádzam tam na iné myšlienky. V Rajeckej sme si kúpili výborné plnené oplátky, nabrali sme si vodu a išli sme sa pozrieť na betlehem. Musí tam byť krásne v zime no a v Čičmanoch sme si popozerali chalúpky, prešli sme sa a kúpili sme si drobnosť. Ja osobne mám rada Slovensko a rada sa vraciam na miesta ktoré dobre poznám, ale naopak rada spoznávam aj nové miesta ako napríklad Oravu. Priateľ tam má rodinu, tak sme ich išli pozrieť a vlastne ma aj predstaviť. Cesta bola dlhá, ako prvú zástavku sme mali cintorín pretože tam nemôžu chodiť stále tak sme išli pozapaľovať sviečky a tak. Už prvá vec mi vyčarovala úsmev na tvári a to malé dievčatko. Išli sme na aute a v už kúsok od cintorínu sme odbáčali no a na chodníku stálo malé dievčatko ktoré vyčarovalo krásny úsmev a zakývalo mi. Ďalšia vec bola tá krásna príroda a vzduch. Na pláne sme mali tri návštevy a všade ma brali ako keby ma roky poznali. Strašne milý ľudia a taký srdeční. Dostali sme doma robené syrové srdcia, korbáčiky, čučoriedky a samozrejme aj alkohol a to pacho matrtaj frndžalica. Chlapi sa tomu potešili, no keďže ja alkohol nemôžem tak mi fakt tú najväčšiu radosť spravili tie čučoriedky. Mám jeden pohár zaváraných a ešte mám v krabičke v mrazáku. A určite s nimi budem robiť nejaký recept.



Radi objavujeme aj nové miesta u našich susedov v Čechách. Tento rok som tam dokonca oslávila aj meniny a to konkrétne v Zoo Hodonín, Mohyla Míru, Zoo + Dinopark Výškov a Hrad Buchlov. Cesta bola síce dlhá no nesiem si odtiaľ krásne spomienky a hlavne veľa fotiek. Aby to nebolo všetko len o výletoch tak sme boli aj s kamarátmi vonku. Ak ma sledujete na instagrame tak ste nejaké fotky mohli vidieť. Najlepšia akcia bola asi s kamarátom. Dohodli sme sa že sa o 9tej večer stretneme v jednej pizzérii. Prišli sme objednali sme si kávu a ja čaj. Rozprávali sme sa asi zhruba do nejakej pol 11stej a ja už som myslela že pôjdeme domov si oddýchnuť. Ale to by nemohli byť chlapi že? Dohodli sa že si pôjdeme sadnúť na chvíľu do jedného podniku kde je aj taká mini discotéka. Oni tam chodili ešte na strednej škole. Všetko bolo v pohode ľudia prichádzali, alkohol tiekol potokom no najviac som sa začala baviť keď som sledovala tých opitých tancujúcich. Nikdy som nebola taký ten typ ktorý behal po discotékach, opíjal sa a podobne. Ale na týchto ľuďoch som sa vážne zasmiala. Domov sme prišli asi o druhej ráno, samozrejme triezvy ale v dobrej nálade. Sú chvíle kedy vám vážne dokáže zdvihnúť náladu aj takáto udalosť. Okrem toho sme mali v meste aj hody na ktorých vystupovala v sobotu skupina HEX a v nedeľu skupina Vidiek. Plné námestie ľudí, no stánkov bolo pomenej. Teraz v októbri budeme mať ešte jeden jarmok tak si tam hádam doplním zásobu varešiek a podobných vecí. Leto sa končilo až teraz v piatok, no my sme ešte stihli navštíviť poľovnícke slávnosti sv. Huberta ktoré sa konali vo sv. Antonovi. Odkedy som s priateľom tak tam chodím s nimi. Tento rok som si tam zohnala aj sypaní čaj s ktorého mám veľkú radosť, pretože zbožňujem čaje a aj levanduľový olej v krásnej fľaštičke.  Práve tento typ akcii mám rada už len skrz tej atmosféry a toho ako dokážete z niektorými predávajúcimi zjednávať cenu. Samozrejme aj hladoši si tam prídu na svoje a to v podobe širokého výberu stánkov z jedlom. Jediná nevýhoda práve na tejto akcii sú dlhé rady na wc. V kaštieli majú aj obchod so suvenírmi odkiaľ si každý rok odnášam nejaký kameň. Tento rok to bol Ruženin. No a koniec leta sme uzavreli so skvelými palacinkami v jednej pizzerke.


Za seba môžem povedať že sme mali skvelé leto a veľa sme toho stihli.
No a keďže nám už začala jeseň tak si ju zase pre zmenu užijem so šálkou čaju a skvelou knihou J

Majte sa krásne J 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

I Can Academy - I CAN Motivačný diár a diár Srdce ženy 2024

  Vítam Vás pri poslednom tohtoročnom článku. Dúfam že ste si Vianoce užili naplno, ja osobne mám asi 10 fotiek z celých Vianoc...